آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

گزارش تازۀ سنای آمریکا دربارۀ تأثیر مداخله روسیه بر انتخابات آمریکا



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,سنای آمریکا
کمیته تحقیقات سنای آمریکا در گزارشی روسیه را به چندین مورد فعالیت‌های اطلاعاتی که روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را هدف قرار داد، متهم کرده است اما در عین حال گفته، مداخله روسیه تاثیری بر نتایج انتخابات آمریکا نداشته است. 

به گزارش ایسنا به نقل از  خبرگزاری اسپوتنیک، این گزارش در حالی منتشر شده که کمیته تحقیقات سنای آمریکا تاکید کرده که هیچ آرایی در جریان اقدامات مسکو در انتخابات تغییر نکرده است.

 

در این گزارش که روز سه شنبه منتشر شده، آمده است که روسیه دست‌کم ۱۸ ایالت آمریکا را هدف قرار داد و البته شاید این آمارها بیشتر باشد و به ۲۱ ایالت هم برسد.

 

در این گزارش همچنین ذکر شده است: در سال ۲۰۱۶، عاملان سایبری متاثر از دولت روسیه یک سری کمپین‌های سایبری غیرمنتظره و هماهنگ شده را علیه زیرساخت‌های انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده انجام دادند. دست‌کم در شش ایالت، عاملان سایبری متاثر از روسیه اقدام به اسکن کردن اطلاعات کرده و بدافزارهایی را در وبسایت‌های مرتبط با رای گیری وارد کردند.

 

با وجود انتشار این گزارش، کمیته تحقیقات سنای آمریکا همچنین گفته که ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ تاثیری بر نتایج انتخابات نداشت.

 

این کمیته همچنین گفته است: هیچ شواهدی دال بر تغییر آرا وجود ندارد و مشخص است که تنوع زیر ساخت‌های انتخاباتی کاملا دقیق هستند.

 

در ادامه این گزارش همچنین آمده است:‌ کمیته تحقیقات سنای آمریکا متوجه شد که علاوه بر فعالیت سایبری در زیر ساخت‌های انتخاباتی، روسیه یکسری اطلاعات را در حجم گسترده‌ای مرتبط با روند رای گیری به دست آورده است. این فعالیت‌ها از اوایل ۲۰۱۶ آغاز شد و تا روز رای گیری ادامه داشت و شامل اقداماتی برای جمع آوری اطلاعات و همچنین عملیاتی با هدف آماده سازی در بی‌اعتبار کردن یکپارچگی روند انتخابات و نتایج آن بوده است.

 

روسیه مکررا این اتهامات را رد کرده و دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز تمامی این اتهامات را بی‌پایه و اساس خوانده است.

 

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز تاکید دارد که هیچ شواهدی دال بر دخالت روسیه در انتحابات در کشورهای دیگر وجود ندارد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------