آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

ملانیا ترامپ بازهم به دزدی ادبی متهم شد



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , ملانیا ترامپ
ملانیا ترامپ، ‌بانوی اول آمریکا مجددا به دنبال انتشار بروشوری در ارتباط با یک ابتکارعمل اجرا شده از سوی وی که به یک بروشور منتشر شده در سال ۲۰۱۴ شباهت داشت، به دزدی ادبی متهم شد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ملانیا ترامپ،‌ همسر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از آن به دزدی ادبی متهم شد که بروشوری به نام وی در ارتباط با ابتکارعملی  ازجانب او موسوم به "بهترین باشید" منتشر شد که کاملا مشابه بروشور دیگری است که در سال ۲۰۱۴ در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما منتشر شد.

 

این کتابچه با عنوان "گفت‌وگو با کودکان درباره بودن در فضای اینترنت" هدفش آگاه کردن والدین درباره مساله کنترل کودکان و ایمنی آنها در فضای مجازی است.

 

با این حال فعالان دنیای مجازی کشف کردند که این کتابچه همان کتابچه‌ای است که در سال ۲۰۱۴ با همین موضوع منتشر شد.

 

بی‌بی‌سی و واشنگتن اگزماینر گزارش کردند که ادبیات این بروشور و تصاویر آن تا حدی زیادی یکی هستند.

 

بی‌بی‌سی اسکرین شات‌هایی از این کتابچه منتشر کرد که نشان می‌دهد نام آن برگرفته از عنوان "نت سترا: صحبت با بچه‌ها درباره بودن در فضای مجازی" است.

 

در این کتابچه طرح‌های گرافیکی عمدتا با همان کتاب یکی است به جز اینکه تصاویر مربوط به تلفن‌های هوشمند از تلفن‌های چهار دکمه‌ای که معمولا از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند به تلفن‌های تک دکمه مشابه با محصولات شرکت اپل تغییر پیدا کرده است.

 

یک فعال در دنیای مجازی نوشت: کاخ سفید در ابتدا گفت که این مطلب "نوشته شده" توسط ملانیا ترامپ و کمیسیون تجارت فدرال. اما بعد از واکنش‌های منفی این عبارت را تغییر داده و نوشت: "کتابچه‌ای حمایت شده از سوی ملانیا ترامپ".

 

این بروشور روز دوشنبه گذشته بعد از آنکه ملانیا ترامپ ابتکارعمل "بهترین باشید" را با هدف "حمایت از کودکان و باز کردن باب گفت‌وگو درباره مسائل تاثیرگذار بر آنها" به راه انداخت ارائه شد.

 

کاخ سفید به گزارش‌های رسانه‌های "اپوزیسیون" به شباهت‌های این دو کتابچه واکنش منفی نشان داد و گفت: این رسانه‌ها "از روزی که قرار بود صرف حمایت از مهربانی و تلاش‌های مثبت به نمایندگی از کودکان شود برای مطرح کردن «اتهام‌های بی‌اساس» علیه بانوی اول و ابتکارعمل‌های جدید او استفاده کردند".

 

این اولین باری نیست که ملانیا ترامپ به دزدی ادبی متهم می‌شود. در سال ۲۰۱۶ ملانیا ترامپ در کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه آمریکا سخنرانی ایراد کرد که بعد از مقایسه مشخص شد به شدت شبیه سخنرانی سال ۲۰۰۸ میشل اوباما، بانوی اول سابق در کنوانسیون ملی حزب دموکرات است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------