آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

انتخابات پارلمانی عراق در خارج و رای‌گیری از نیروهای امنیتی این کشور آغاز شد



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,انتخابات عراق
رای گیری از عراقی‌های مقیم خارج راس ساعت هفت صبح به وقت استرالیا از این کشور آغاز شد. در حالی که نیروهای مسلح و عناصر امنیتی نیز امروز پای صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش ایسنا، امروز پنجشنبه رای‌گیری خاص و رای‌گیری از افراد مقیم خارج از عراق در قالب انتخابات پارلمانی عراق در سال ۲۰۱۸ که برای اولین بار بعد از شکست داعش در این کشور انجام می‌گیرد. این دومین انتخابات از زمان خروج آمریکا از عراق در سال ۲۰۱۱ است.

 

در این راستا روند رای‌گیری خاص که شامل افراد نیروهای مسلح در تمامی بخش‌ها می‌شود در داخل عراق آغاز شد. این رای گیری در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شود.

 

اولین مراکز اخذ رای در پایتخت بغداد باز شد و حدود ۹۳۵ هزار نیروهای ارتش،‌ پلیس و نیروهای پیشمرگ و بقیه سازمان‌های امنیتی برای انتخاب نامزدهای خود برای پارلمان این کشور پای صندوق‌های رای رفته‌اند.

 

این انتخابات همچنین چهارمین انتخابات از زمان براندازی رژیم صدام در سال ۲۰۰۳ است. این انتخابات در روز شنبه برای انتخاب اعضای پارلمان در داخل این کشور آغاز می‌شود.

 

 پارلمان انتخاب نخست وزیر و رئیس‌جمهوری را برعهده دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------