آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

مرکل برنده جایزه «چراغ صلح» شد



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , مرکل
صدراعظم آلمان این جایزه را به خاطره اقداماتش در قبال مهاجران دریافت کرد. او اخیرا هم ضمن عدم پذیرش درخواست دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای دنبال کردن رویه‌ او در خروج از توافق هسته‌ای با ایران و بازگرداندن تحریم‌ها علیه کشورمان تاکید کرده که آلمان در برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) باقی خواهد ماند. 

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان جایزه "چراغ صلح" را که جایزه‌ای برای همزیستی مسالمت‌آمیز میان ملت‌ها است، دریافت کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، صدراعظم آلمان این جایزه را به خاطره اقداماتش در قبال مهاجران دریافت کرد. او اخیرا هم ضمن عدم پذیرش درخواست دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای دنبال کردن رویه‌ او در خروج از توافق هسته‌ای با ایران و بازگرداندن تحریم‌ها علیه کشورمان تاکید کرده که آلمان در برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) باقی خواهد ماند.

 

مرکل در مراسم اهدای این جایزه که در کلیسای سن فرانسیس در شهر آسیزی ایتالیا برگزار شد، اظهار کرد: تشدید اخیر تنش‌ها میان اسرائیل و ایران نگرانی عمیقی را برمی‌انگیزد و تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای ایران وضعیت را در خاور میانه وخیم‌تر کرده و شرایط را "از این هم پرتنش‌تر" می‌کند.

 

صدراعظم آلمان، وضعیت سوریه را "یکی از بزرگ‌ترین تراژدی‌های انسانی" در جهان مدرن دانست و از سیاستمداران سراسر جهان درخواست کرد که برای پایان دادن به این بحران هر اقدامی را که می‌توانند، انجام دهند.

 

مرکل گفت: این درگیری به درگیری منافع منطقه‌ای و درگیری میان مذاهب و ادیان تبدیل شده است. به همین دلیل است که این جایزه به من و سایر رهبران اروپایی یادآوری می‌کند که باید در حل این درگیری بیشتر مشارکت کنیم.

 

او همچنین در خصوص افزایش پوپولیسم در اروپا و به ویژه در ایتالیا هشدار داد و گفت: تحمل باید همیشه در اتحادیه اروپا وجود داشته باشد.

 

بر اساس اعلام انزو فورتوناتو، مدیر دفتر مطبوعاتی کلیسای آسیزی، این جایزه به دلیل اقدامات مرکل در راستای پذیرش پناهجویان به او اعطا شده است.

 

این کشیش اظهار کرد: با خروج سوری‌های از سرزمینشان در پی وضعیت وخیم موجود در این کشور، صدر اعظم آلمان مرزهای این کشور را باز کرد و بدون ترس از اقدام بر خلاف نظرات عمومی، در حمایت از این مهاجران شجاعت و اراده نشان داد.

 

از جمله برندگان این جایزه می توان به پاپ ژان پل دوم، دالای لاما، مادر ترزا و میخائیل گورباچف، رهبر سابق شوروی اشاره کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------