وزیر خارجه آلمان: محافظت از شرکت‌ها در برابر تحریم‌های آمریکا دشوار است



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,وزیر خارجه آلمان
وزیرامورخارجه آلمان گفت که این کشور خواهان کمک به شرکت‌هایی است که با ایران تجارت می کنند اما حمایت از آنها در برابر تحریم های آمریکا کار دشواری خواهد بود. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هایکوماس وزیرامورخارجه آلمان گفت: برلین قصد دارد به شرکت‌هایی که به تجارت در ایران پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ادامه می دهند، کمک کند اما محافظت از آنها در برابر تحریم‌های آمریکا ممکن است دشوار باشد.

 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه گذشته ضمن اعلام خروج واشنگتن از توافق هسته ای ایران و قدرت‌های جهانی گفت که تحریم‌های تهران را بازمی‌گرداند.

 

آلمان، انگلیس و فرانسه پس از این تصمیم ترامپ اعلام کردند که به توافق هسته‌ای پایبند می مانند. وزیران امور خارجه این سه کشور اروپایی قرار است روز سه‌شنبه در بروکسل با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و راه‌های حفظ این توافق رایزنی کنند.

 

هایکوماس در گفت‌وگو با روزنامه بیلد، تصریح کرد: از نظر من محافظت از شرکتها در برابر خطرات ناشی از تحریم‌های آمریکا یک راه‌حل ساده نخواهد داشت. گفت‌وگوها با اروپایی‌ها، ایران و دیگر طرفهای توافق هسته‌ای درباره این است که چگونه می توان با تجارت با ایران ادامه داد.

 

وی افزود: اروپایی‌ها می خواهند اطمینان یابند که ایران کماکان به قوانین و محدودیت‌های توافق هسته‌ای پایبند خواهد ماند.

 

وزیرامورخارجه آلمان همچنین تصریح کرد: ایران آماده گفت‌وگو است. واضح است که باید یکسری تدابیر اقتصادی اتخاذ شود اما این کار پس از تصمیم اخیر آمریکا ساده نخواهد بود.

 

وی در ادامه این گفت‌وگو موضع آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و دیگر رهبران اروپایی را تکرار کرد، مبنی بر اینکه ایران باید بایک توافق گسترده‌تر که شامل موضوعات مربوط به نقش ایران در منطقه می شود، موافقت کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------