پیش‌بینی سی‌ان‌ان درباره احتمال برکناری وزیر خارجه آمریکا



اخباربین الملل,خبرهایبین الملل,تیلرسون

شبکه خبری سی‌ان‌ان در مطلبی با اشاره به سیاست داخلی آمریکا درباره احتمال برکناری رکس تیلرسون از وزارت خارجه آمریکا، گزینه‌های جدید ترامپ در مورد مهاجرت، اصلاحات مالیاتی و روابط رسانه‌ها و چالش بزرگ برای قدیمی‌ترین سازمان حقوق مدنی این کشور پیش‌بینی‌هایی کرد.

به گزارش ایسنا، سی‌ان‌ان در بخشی با عنوان "سرد شدن قوه مجریه؛ سر و صداهای جدید از وزارت خارجه" نوشت: پس از یک سری وقایع پر سر و صدای اخیر که زنبورهای کارگر را به جوش و خروش وادار کرد و توجه وزیران کابینه ترامپ را برانگیخت، در جلسه اخیر قوه مجریه یک سردی عامدانه به وجود آمد.

 

بخش بزرگی از این تحولات نتیجه تغییرات در کارکنان کاخ سفید بود؛ اینکه رئیس‌جمهوری آمریکا توصیه مشاوران ارشد درباره عدم استخدام آنتونی اسکاراموچی به عنوان مدیر ارتباطات را نادیده گرفت و در پی آن، شون اسپایسر از مقام سخنگویی کاخ سفید استعفا کرد.

 

بحث دیگر ادامه گفت‌وگوها درباره مصاحبه نیویورک تایمز بود که ترامپ در آن شدیدا از جف سشنز، دادستان کل و حامی دیرینه‌اش انتقاد کرد و گفت: "برایم قابل قبول نیست که سشنز خودش را از هرگونه تصمیم مرتبط با مداخله روسیه در انتخابات کنار کشیده باشد."

 

سی‌ان‌ان در ادامه می‌نویسد، در میان کسانی که معتقدند انتقاد رئیس‌جمهوری آمریکا از سشنز غیر حرفه‌ای بوده، طبق گفته منابع مطلع، نام رکس تیلرسون، ‌وزیر امور خارجه آمریکا دیده می‌شود. تیلرسون لیست بلندی از اختلافات با کاخ سفید دارد که شامل بحث‌های جدید درباره سیاست واشنگتن در قبال ایران و کارکنان می‌شود. نارضایتی او موضوع پنهانی نیست و گاها در نشست‌ها مطرح شده است.   

 

در ادامه این پیش‌بینی می‌خوانیم: چندین هفته گفت‌وگو با دوستان تیلرسون در خارج از واشنگتن این حس را تداعی کرد که او به رغم نارضایتی قصد دارد در این سمت، حداقل تا پایان سال باقی بماند. این امر منجر به ادامه تلاش‌ها برای سازماندهی مجدد وزارت خارجه می‌شود و بدین معنا می‌شد که یکسال در این سمت عالی‌رتبه می‌ماند.

 

اما دو منبع مطلع که خواستند نامشان فاش نشود، به سِی‌ان‌ان گفتند که اگر تیلرسون زودتر از فاگی باتم (وزارت خارجه آمریکا) خارج شود، تعجب نخواهند کرد.

 

این دو منبع از مکالمات تیلرسون با دوستانش در خارج از واشنگتن مطلع بودند. هر دوی آنها گفتند، نارضایتی تیلرسون تشدید شده و او تردید دارد که جنگش با کاخ سفید به‌زودی فروکش کند.

 

آنها همچنین در پاسخ به اینکه آیا تیلرسون به دنبال یک استراتژی خروج است، اذعان کردند که ممکن است این مساله پس از یک هفته سخت رخ دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------