بحران غذایی در کره‌شمالی به دلیل خشکسالی ادامه‌دار



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,قحطی کره شمالی

سازمان ملل در گزارشی هشدار داد، خشک‌سالی در کره شمالی به حدی رو به وخامت گذاشته که این کشور را بحران غذایی جدی مواجه کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اکسپرس، سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل(فائو) در گزارشی اعلام کرد: بارش زیاد باران برای مقابله با کاهش حجم محصولات کشاورزی به ویژه غلات در کره شمالی ضرورت دارد. اگر این روند خشک‌سالی در کره شمالی ادامه‌دار باشد، امنیت غذایی در این کشور به خطر می‌افتد.

 

این آژانس سازمان ملل تخمین زده که تولید غلات در کره شمالی در سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 30 درصد کاهش به 310 هزار تن برسد.

 

وینسنت مارتین، نماینده فائو در چین و کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرد: بارش باران‌های فصلی در مقایسه با میانگین سال 2001 کاهش داشته و تولید غلات به پایین‌ترین سطح خود یعنی فقط دو میلیون تن رسیده است.

 

کاهش دامنه‌دار بارش باران در کره شمالی در ماه‌های اخیر باعث کاهش کشت و برداشت غلاتی چون برنج، ذرت، سیب زمینی و سویا شده که زندگی مردم کره شمالی در فصل بی‌محصولی که از مه تا سپتامبر است، به آنها بستگی دارد.

 

"ژان لی"، یکی از محققان ارشد در مرکز ویلسون گفت: مورد کره شمالی یک کمبود مزمن مواد غذایی است. 

 

تولید ناکافی محصولات غذایی به معنای این است که بخش زیادی از مردم کره شمالی با سوءتغذیه یا مرگ روبرو می‌شوند.

 

سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: افزایش واردات مواد غذایی، کمک‌های غذایی در سه ماهه کم محصول تا زمان برداشت محصولات اصلی 2017 که از پایان سپتامبر تا اکتبر است، به منظور تضمین توزیع کافی غذا برای افراد آسیب‌پذیر امری ضروری است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------