بیانیه وزیر خارجه ایتالیا درباره بحران عربی



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,آنجلینو الفانو

آنجلینو الفانو' وزیر خارجه ایتالیا در پی دیدار روزهای اخیر با همتایان اماراتی و عربستانی خود در رم ، روز دوشنبه در بیانیه ای ابراز امیدواری کرد که مرزهای زمینی میان قطر و عربستان باز شود.

 به گزارش ایرنا؛  وزیر خارجه ایتالیا دراین بیانیه افزود: در روزهای اخیر در خصوص تحولات اوضاع خلیج (فارس) با وزرای خارجه امارات متحده عربی و عربستان سعودی در رم بحث کردم و از اراده آنان برای ادامه راه های دیپلماتیک جهت رسیدن به راه حل قدردانی می کنم.

 

وی با ابرازنگرانی ازپیامدهای بشردوستانه بحران گفت: اطمینان دارم که به عنوان یک اقدام حسن نیت، قابلیت استفاده از مرز زمینی میان قطر و عربستان به حال اول باز می گردد.

 

وی افزود: تفاهم نامه میان امریکا و قطر و قانون جدیدی که قطر برای مقابله موثرتر با تروریسم و حمایت مالی از آن معرفی کرده است نشان دهنده تحولات مثبتی است که خود تاییدی بر تعهد قطر به عنوان عضو ائتلاف جهانی ضد داعش است . مبارزه با تروریسم یک اولویت برای ایتالیا محسوب می شود.

 

آلفانو گفت:ب این دیدگاه نیاز به ترمیم بموقع و کامل همکاری ها میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) برای پاسخی مشترک به تروریسم و افراط گرایی است.

 

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که برای گفت وگویی صادقانه میان کشورهای درگیر برپایه احترام به حقوق بین الملل ،حاکمیت و کرامت فردی با هدف کاهش تنش ها، مقابله با ریشه های اختلاف و هدایت به سوی یک راه حل بادوام و پایدار حرکت کرد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------