ترامپ رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید را تغییر داد



  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل, ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، 'رینس پریبوس' رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید را از سمت خود برکنار کرد و 'جان کلی' را به جای وی گمارد.

  ایرنا نوشت:شبکه خبری 'سی ان ان' در گزارشی با اعلام این خبر افزود: رئیس جمهوری آمریکا جمعه (دیروز) در اقدامی 'انفجاری' پریبوس را با وزیر امنیت داخلی خود جایگزین کرد.

 

رئیس جمهوری آمریکا برکناری رئیس ستاد کارکنان خود را با انتشار یک توییت اعلام کرد.

 

ترامپ در پیام توییتری خود دراین باره نوشت: خوشوقتم که به شما اطلاع دهم که من وزیر جان اف. کلی را به عنوان رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید برگزیدم، وی یک آمریکایی بزرگ و یک رهبر بزرگی است، وی همچنین کار فوق العاده ای در امنیت داخلی آمریکا انجام داده و به واقع او یکی از ستاره های حقیقی در دولت من است.

 

پریبوس اواخر دیروزدر مصاحبه با ویژه برنامه 'ولف بلیتزر' سی ان ان گفت: رئیس جمهوری آمریکا خواسته است که مسیری متفاوت را بپیماید؛ رئیس جمهوری آمریکا این حق را دارد تا دکمه راه اندازی دوباره را فشار دهد و فکر می کنم که زمان خوبی بود که وی این دکمه فشرده شود.

 

سی ان ان ادامه داد: پریبوس دراین مصاحبه بارها گفت که وی استعفای خود را بطور خصوصی روز پنجشنبه به شخص رئیس جمهوری داده است.

 

دونالد ترامپ این خبر را ساعت پنج بعدازظهر روز جمعه به وقت محلی، درست پس از فرود هواپیمای 'ایرفورس وان' در پایگاه هوایی 'اندروز' در واشنگتن با انتشار توییتی اعلام کرد.

 

این درحالیست که 'شان اسپایسر' سخنگوی کاخ سفید نیز هفته گذشته از سمت خود استعفا داد.

 

 پیشتر 'آنتونی اسکاراموچی' سخنگوی جدید کاخ سفید در گفت وگو با مجله نیویورکر بشدت از پریبوس انتقاد کرده بود.

 

اسکاراموچی پریبوس را یک «بیمار شیزوفرنی پارانویید» نامید و گفته بود که بزودی از وی خواسته می شود که استعفا بدهد.

 

وی افزوده بود: چیزی که می خواهم این است که همه کسانی را که اطلاعات را درز می دهند، بکشم. می خواهم برنامه رئیس جمهوری را روی روال بیندازم تا بخاطر مردم آمریکا موفق شویم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------