آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

آغاز نشست منامه و احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه قطر



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, تحریم‌های جدید علیه قطر

نشست وزرای خارجه چهار کشور تحریم کننده قطر یعنی عربستان، امارات، بحرین و مصر در شهر منامه، پایتخت بحرین جهت بررسی تحولات این بحران آغاز شد.

 به گزارش ایسنا، در حالی نشست وزیران چهار کشور تحریم‌کننده قطر در منامه شروع به کار کرد که روزنامه الحیاة چاپ لندن به نقل از برخی منابع در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نوشت، در نشست امروز منامه تحریم‌های جدید علیه قطر از جمله لغو عضویت این کشور در شورای همکاری خلیج فارس بررسی خواهد شد.

 

این روزنامه به نقل از این منابع نوشت، در نشست امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه قطر بررسی خواهد شد.

 

خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) این نشست را در راستای اجرای توافق وزرای خارجه چهار کشور مذکور در نشست قاهره دانست.

 

این خبرگزاری اعلام کرد، نشست منامه در راستای ادامه رایزنی‌ها و هماهنگی تلاش‌ها برای مقابله با اقدامات قطر در حمایت از تروریسم و دخالت در امور کشورهای منطقه برگزار می‌شود.

 

پیش‌بینی می‌شود تحریم‌هایی که وزرای خارجه چهار کشور مذکور اعمال می‌کنند به شکلی تدریجی بر اقتصاد قطر تاثیر بگذارد.

 

روزنامه عاجل چاپ عربستان پیش بینی کرد که در نشست امروز سه تحریم جدید علیه قطر اتخاذ شود که عبارتند از تلاش برای لغو عضویت قطر در شورای همکاری خلیج فارس، بیرون کشیدن سپرده‌های کشورهای عربی از بانک‌های قطر و بررسی مساله اعمال فشار بر شرکت‌های جهانی جهت قطع روابطشان با قطر.

 

وزیر خارجه بحرین به تازگی تاکید کرد که از خواسته‌های خود دست نمی‌کشد.

 

زهیر الحارثی، رئیس کمیسیون امور خارجه پارلمان عربستان نیز گفت: به نظر نمی‌رسد که بحران با قطر حل شود به ویژه که دوحه به لجبازی‌های خود ادامه می‌دهد.

 

الحارثی درباره نشست امروز منامه گفت: فکر می‌کنم اقداماتی در پیش گرفته شوند تا دوحه مجبور شود به شکلی جدی به توقف سیاست‌های خود در حمایت از تروریسم بیندیشد. فکر می‌کنم این بحران بیش از آنچه تصور می‌کنیم ادامه داشته باشد زیرا قطر بر سیاست‌های خود اصرار دارد و از طرفی چهار کشور عربی نیز از تصمیماتی که اتخاذ کرده‌اند دست نمی‌کشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------