آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

هشدار کره شمالی به آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ای این کشور



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل, کره شمالی

کره شمالی به جامعه بین المللی بخصوص آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در مورد هر تحریم جدید پس از پرتاب موشک قاره پیمای بالستیک این کشور در جمعه شب گذشته هشدار داد. 

به گزارش ایرنا، کره شمالی ساعتی پس از نیمه شب جمعه گذشته یک فروند موشک قاره پیمای بالستیک پرتاب کرد که با طی کردن مسافتی معادل سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر، در منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن در دریای شرقی فرود آمد.

 

کره شمالی بویژه به آمریکا هشدار داده است که اگر تحریمی جدید علیه این کشور اعمال کند با روش سخت عادلانه خود به آن پاسخ خواهد داد.

 

وزارت امور خارجه کره شمالی نیز بیانیه ای منتشر کرده و در آن آورده که این کشور آزمایش موشک قاره پیما را با موفقیت انجام داده است.

 

در بیانیه که خبرگزاری این کشور درج کرده، تصریح شده است: امروز ما به این فناوری دست یافته ایم و واشنگتن نمی تواند آن را نادیده بگیرد.

 

یک سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی که نامی از وی برده نشده است، بر اساس گزارش روز دوشنبه آسیا تایمز گفت: چنانچه آمریکا قصد ماجراجویی نظامی و تحریم های تازه داشته باشد ما پاسخی قاطع و عادلانه که قبلا هم از آن سخن گفته ایم، به آن خواهیم داد.

 

وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرده است که آزمایش دوم موشک قاره پیمای «خواسونگ ۱۴» این کشور هشداری به تهدیدهای نظامی و تحریم های آمریکا بوده و این موشک برای رویارویی با تهدیدها و تحریم های آمریکا ساخته و پرتاب شده است.

 

روزنامه ارگانی رودونگ سینمون کره شمالی نیز نوشته است: امروز دیگر واشنگتن در شرایطی نیست که بتواند با زور صدای کره شمالی را خفه کند. هر فشاری از سوی آن کشور باعث خواهد شد تا کره شمالی توان بازدارندگی دفاعی خود را در کنار رشد اقتصادی به پیش سوق دهد.

 

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز پس از آخرین آزمایش موشکی این کشور گفت که «این آزمایش اعتبار سامانه موشک‌های قاره‌پیما را ثابت می‌کند و ظرفیت‌های انجام حمله‌ای غافلگیرکننده توسط موشک‌های قاره‌پیما، در هر منطقه، هر جا و هر زمانی را نشان می‌دهد و به وضوح ثابت می‌کند که برد آنها به تمام خاک آمریکا می‌رسد».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------