انتقاد ترکیه از اظهارات اخیر نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف ضد داعش



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل, داعش

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای از اظهارات اخیر نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش مبنی بر اینکه ترکیه با گروه‌های تروریستی در شمال غرب سوریه ارتباط دارد، انتقاد کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه با اعتراض به اظهارات اخیر برت مک‌گورک، نماینده آمریکا در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش مبنی بر اینکه ترکیه با گروه‌های تروریستی در ادلب سوریه ارتباط دارد، گفت: ساختار تروریستی در ادلب هیچ ارتباطی با ترکیه ندارد، زیرا ما ادلب را کنترل نمی‌کنیم بلکه آمریکایی‌ها، روس‌ها، نیروهای رژیم سوریه مسئول اوضاع در این منطقه هستند. یگان‌های مدافع خلق کرد هم در اطراف آن حضور دارند.

 

کالین افزود: بعد از تخلیه شهر حلب انفجار جمعیتی در ادلب رخ داد.

 

وی ادامه داد: به دلیل بحران و جنگ چندین ساله در سوریه یک کریدور برای پناهجویان ایجاد شد که موسسات ترکیه مانند صلیب سرخ و نهادهای غیردولتی و دولتی برای امدادرسانی به شهر ادلب کمک‌های انسان دوستانه ارسال می‌کردند.

 

صحبت‌های مک‌گورک پنجشنبه در جریان یک سخنرانی وی در اندیشکده‌ای در شهر واشنگتن مطرح شد.

 

هم چنین سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این وزارتخانه به سخنان نماینده آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش و "اتهام زنی‌های" وی علیه آنکارا اعتراض کرده و صحبت‌های او را "تحریک‌آمیز" خوانده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه عنوان کرد: ما این حقیقت را به مک‌گورک یادآور شدیم که تنها زمانی می‌توان قابلیت‌های گروه‌های تروریستی برای ایجاد پایگاه در سوریه و عراق را ریشه کن کرد که اقدامات و حرف‌های  طرف‌های مربوط، با یکدیگر متناقض نباشند.

 

همچنین وی تاکید کرد: به مک‌گورک در عین حال یادآور شدیم توقع ما این است که گروه تروریستی یگان‌های مدافع خلق و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه تحت هیچ عنوانی مورد حمایت قرار نگیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------