آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

قدردانی ولیعهد عربستان از تلاش‌های پدرش در بازگشایی مسجدالاقصی



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,ولیعهد عربستان

ولیعهد عربستان تاکید کرد، تماس‌های پدرش که اخیرا با برخی رهبران کشورها برقرار کرد به بازگشایی مسجد الاقصی و لغو محدودیت‌های اعمال شده بر آن منجر شد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه "عکاظ" عربستان، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، روز گذشته، در راس جلسه کابینه کشورش، از تلاش‌های سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان که باعث برقرای ثبات و آرامش نمازگزاران مسجد الاقصی و حفظ کرامت آنها شد، تقدیر و تشکر کرد.

 

کابینه عربستان در ابتدای این جلسه از بیانیه نشست رؤسای سازمان اطلاعات کشورهای عربی در منامه پیرامون بحران قطر و بیانیه نشست وزیران خارجه عرب درباره تجاوزهای اسرائیل در مسجد الاقصی استقبال کرد.

 

همچنین اعضای کابینه عربستان از بیانیه نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب درباره تجاوزهای رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی استقبال کردند.

 

اعضای کابینه بار دیگر موضع عربستان را در حمایت از ملت فلسطین اعلام کرده و تاکید کردند که هرگونه تلاش برای سیطره به این کشور و اقدامات یکجانبه‌ای که نقض احترام به قدس است را رد می‌کنند.

 

کابینه عربستان تصریح کرد، تنها راه برقرای صلح، انجام اقدامات صلح‌آمیز، ایجاد مکانیزم قانونی بین‌المللی که همه حقوق غیرقابل تصرف ملت فلسطین را تضمین کند، پایان بخشیدن به اشغالگری در چارچوب زمانی معین و برپایی دولت فلسطین در قدس پایتخت این کشور است.

 

اعضای کابینه نیز از بیانیه نشست وزیران خارجه کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم در منامه پیرامون حل بحران قطر استقبال کردند.

 

اعضای کابینه بر اصول شش‌گانه‌ای که در نشست قاهره اعلام شده بود، تاکید کردند؛ اصولی که به زعم آنها بیانگر توافق بین‌المللی درباره مبارزه با تروریسم، رادیکالیسم، تامین بودجه آن و اعلام صادقانه عدم حمایت قطر از تروریسم و تامین بودجه آن است.

 

همچنین این کابینه انفجار انتحاری در کابل را محکوم کرده و به خانواده‌های قربانیان و دولت و ملت افغانستان تسلیت گفت.

 

اخیرا پادشاه عربستان، پسرش محمد بن سلمان را به عنوان ولیعهد تعیین کرد تا جانشین پسرعمویش محمد بن نایف شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------