"کریستوفر رای" رئیس اف‌بی‌آی شد



  اخبار بین الملل  ,خبرهای  بین الملل ,کریستوفر رای

کریستوفر رای" یکی از مقام‌های سابق در وزارت دادگستری دولت جورج بوش جانشین جیمز کومی، مدیر سابق اف‌بی‌آی ‌شد که از سوی ترامپ اخراج شده بود." 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، سنای آمریکا سه‌شنبه کریستوفر رای را برای رهبری اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) تایید کرد تا این فرد جانشین جیمز کومی شود که به صورت ناگهانی توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اخراج شده بود. کومی در بحبوحه تحقیقات درباره مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۱۶ آمریکا کنار گذاشته شد.

 

کریستوفر رای در دولت جورج بوش، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا مسوول نظارت بر تحقیقات درباره جعل شرکت‌ها بود. رای ۵۰ ساله اف‌بی‌آی را در برهه چالش‌برانگیزی به ارث می‌برد. کومی در داخل این سازمان شخصیتی مورد تحسین بود.

 

سناتور امی کلاوچار، از دموکرات‌های مینه‌سوتا در جلسه سنا گفت: این برهه دشوار برای تصدی شغلی دشوار است. همانطور که می‌دانیم مدیر پیشین اف‌بی‌آی به دلیل تحقیقات روسیه اخراج شد. دادستان کل سابق موقت اخراج شد. و تنها طی چند ماه گذشته ما شاهد اخراج‌های متعدد در دولت بوده‌ایم.

 

کریستوفر رای ماه گذشته حمایت تمام اعضای کمیته قضایی سنا را به دست آورد و دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان خطاب به او تاکید کردند تا هرگز اجازه ندهد سیاست وارد کار این سازمان شود. رای در جلسه تاییدیه سنا با تاکید بر استقلال خود گفت: وفاداری من به قانون اساسی و قانون است. این‌ها در طول کار من راهنمای من بوده‌اند و این راه را ادامه خواهم داد.

 

کریستوفر رای، از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ معاون دادستان کل آمریکا بوده و بر واحد جنایی وزارت دادگستری آمریکا نیز نظارت داشته است. او همچنین قبل از این سمت به عنوان معاون دادستان منطقه شمالی جورجیا فعالیت داشته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------