آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پارلمان بریتانیا لایحه انتقال پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان بریتانیا با تصویب لایحه انتقال پناهجویان از این کشور به رواندا، مسیر قانونی برای این اقدام را هموار کرد. ریشی سوناک، نخست‌وزیر…

دولت ترامپ خواهان همکاری با کنگره درخصوص اختیارات جنگ است



  اخباربین الملل ,خبرهایبین الملل,ترامپ

سناتورهای آمریکایی اعلام کردند مقامات دولت واشنگتن تمایل دارند تا با کنگره که در تلاش است تا مجوز جدید را برای عملیات‌های نظامی علیه داعش تصویب کند، همکاری کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با اینکه کمیته روابط خارجی سنا مجوز جدیدی را برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه تنظیم می‌کند، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در جلسه غیر علنی این کمیته شهادت دادند.

 

کریس مورفی، سناتور دموکرات به خبرنگاران گفت: تیلرسون و ماتیس تمایل خود را برای همکاری در خصوص این اختیارات جدید ابراز کرده و من روی حرف آنها حساب می‌کنم.

 

این در حالیست که اوایل روز چهارشنبه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به سناتور باب کروکر، رئیس جمهوری خواه کمیته روابط خارجی سنا گفت: دولت به دنبال اختیارات بیشتر یا اصلاح مجوز سال ۲۰۰۱ برای استفاده از نیروی نظامی نیست.

 

چارلز فالکنر از اداره امور قانونگذاری نوشت: آمریکا اختیارات قانونی کافی برای اجرای کمپین ضد القاعده و نیروهای متحدش از جمله داعش در عراق و سوریه دارد.

 

مجوز سال ۲۰۰۱ برای استفاده از نیروی نظامی که چند روز پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر تصویب شد مجوز مبارزه با القاعده و شاخه‌هایش را صادر می‌کند و از آن زمان تاکنون از سوی روسای جمهور مختلف آمریکا به عنوان مبنای قانونی برای طیف گسترده‌ای از عملیات نظامی استفاده شده است.

 

برخی از اعضای کنگره تاکید دارند که این مجوز ۱۶ ساله به ویژه درخصوص مبارزه با داعش که در سال ۲۰۰۱ وجود نداشت باید کاملتر شود.

 

قانون اساسی آمریکا به کنگره و نه رئیس جمهور این حق را می‌دهد تا هر گونه اقدام نظامی را تایید کند. قانونگذاران با کاخ سفید در حال دست و پنجه نرم کردن هستند تا حرف بیشتری در سیاست خارجه داشته باشند.

 

کروکر گفت: تیلرسون و ماتیس با مجوز جدید استفاده از نیروی نظامی که به شیوه‌ای مناسب تنظیم شده موافق هستند. دولت به دنبال مجوز استفاده از نیروی نظامی نیست اما من مطمئنم که آنها با ما در این زمینه همکاری خواهند کرد.

 

هنوز مشخص نیست که مجوز جدید استفاده از نیروی نظامی در سنا و مجلس نمایندگان تصویب شود چرا که تلاش‌ها در سال‌های اخیر بی نتیجه بوده است.

 

حتی در داخل کمیته روابط خارجی سنا نیز اختلاف نظرهای بسیاری درخصوص چگونگی این مجوز وجود دارد. به طور مثال رون جانسون، سناتور جمهوری خواه معتقد است که مجوز سال ۲۰۰۱ کمپین ضد داعش را نیز شامل می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------