آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

اتحادیه اروپا انتخابات اخیر در ونزوئلا را به رسمیت نمی‌شناسد



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا اعلام کرد: نتایج انتخابات مجلس موسسان را که روز یکشنبه در کشور بحران زده ونزوئلا برگزار شد به رسمیت نمی‌شناسد. 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای درباره نتایج انتخابات مجلس موسسان ونزوئلا که در روز یکشنبه برگزار شد، اعلام کرد: انتخابات اخیر مجلس موسسان باعث تشدید بحران در ونزوئلا شده است. حتی این انتخابات دیگر موسسات مشروع مانند مجلس ملی که توسط قانون اساسی پیش بینی شده را زیر سوال برده است. با توجه به شرایطی که انتخابات اخیر در آن برگزار شد شبهه‌های بسیاری درباره توانایی نمایندگان مجلس موسسان به نمایندگی از مردم ونزوئلا، ایجاد شده است.

 

این مقام اتحادیه اروپا هم‌چنین از کاراکاس خواست که تمام زندانیان سیاسی از جمله آنتونیو لدزما و لئوپولدو لوپز، دو چهره شاخص اپوزیسیون را که چند روز گذشته بازداشت شدند، آزاد کند.

 

سرویس‌های اطلاعاتی ونزوئلا روز سه شنبه این دو مخالف را بازداشت کرده و این باعث واکنش گسترده بین‌المللی علیه نیکولاس مادورو شد.

 

ماموران اطلاعاتی ونزوئلا در یک یورش شبانه این دو نفر را بازداشت کردند. این در حالی است که گفته شده احتمالا امروز یا فردا مجلس بازنویسی قانون اساسی ونزوئلا که انتخابات مربوط به آن روز یکشنبه برگزار شد، کار خود را آغاز می‌کند.

 

دادگاه عالی ونزوئلا در بیانیه‌ای گفت: لوپز رهبر معترضان مخالف دولت و لدزما شهردار کاراکاس به این دلیل به زندان بازگشتند چون شرایط حبس خانگی خود را با صدور بیانیه‌های سیاسی زیرپا گذاشتند.

 

موگرینی اضافه کرد: اتحادیه اروپا و اعضای این اتحادیه نمی‌توانند مجلس موسسان را که با انتخابات اخیر ایجاد شده است به رسمیت بشناسند زیرا نگرانی‌های بسیاری درباره نمایندگی موثر نمایندگان و مشروعیت آنها وجود دارد. بر همین اساس از دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور این کشور درخواست می‌شود که به حل این مسئله بپردازند و در همین راستا این مجلس را به حالت تعلیق درآورد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------