درز اطلاعات در دوران ترامپ ۳ برابر شده است



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,ترامپ

دادستان کل آمریکا با بیان اینکه درز اطلاعات محرمانه سه‌ برابر بیشتر از دوران اوباما شده است، گفت اخیرا چهار تن به افشای اطلاعات محرمانه متهم شده‌اند. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، جف سشنز، دادستان کل آمریکا جمعه تاکید کرد بخش مهمی از کارها به شناسایی و برخورد با عاملان درز اطلاعات اختصاص دارد که دولت ترامپ را فرا گرفته است.

 

او متعهد شد وزارت دادگستری آمریکا در برخورد با اتهامات مجرمانه علیه کسانی که به افشای اطلاعات محرمانه دست می‌زنند، تردید نخواهد کرد. 

 

سشنز همچنین گفت اف‌بی‌آی یگان ضد اطلاعاتی جدید متخصص در این امور تشکیل داده است.

 

او گفت: من با رئیس‌جمهور کاملا موافقم و با شدیدترین لحن ممکن افشای اطلاعاتی که توانایی دولت در حفاظت از کشور را تضعیف می‌کند، محکوم می‌کنم.

 

موضع‌گیری سشنز ۱۰ روز پس از  آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا او را به "ضعف" در پیگیری این پرونده‌ها متهم کرد.

 

او در ادامه همچنین گفت، بازنگری در برخی قوانین وزارت دادگستری را که به صدور احضاریه برای رسانه‌های خبری و تحقیقات درز اطلاعات مربوط می‌شود، آغاز کرده است.

 

سشنز تاکید کرد: ما به نقش مهمی که رسانه‌ها ایفا می‌کنند، احترام می‌گذاریم و در آینده هم به همین صورت خواهد بود اما این روند نامحدود نیست. اگر آنها مصونیت داشته باشند، جان افراد زیادی را به خطر می‌اندازند.

 

جف سشنز در ادامه گفت چهار تن به افشای اطلاعات محرمانه متهم شده‌اند. این افراد متهم هستند که اطلاعات طبقه‌بندی شده را "غیرقانونی" فاش کرده‌اند یا تماس‌های خود با ماموران اطلاعاتی خارجی را "مخفی" نگه داشته‌اند.

 

درز اطلاعات محرمانه از سال گذشته و در گرماگرم مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا شدت گرفت و تاکنون ادامه داشته است. متهم شدن این چهار فرد اولین اقدام سشنز برای جلوگیری از لو رفتن اطلاعات محرمانه‌ای است که یکی پس از دیگری افشا می‌شوند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا هم به دلیل درز همین اطلاعات از سشنز انتقاد کرده بود.

 

در آخرین مورد از درز اطلاعات محرمانه، روزنامه واشنگتن پست متن مکالمه تلفنی ترامپ و رییس جمهوری مکزیک را به دست آورده بود که در آن ترامپ از رهبر مکزیک تقاضا می‌کند علنا اعلام نکند که مکزیک برای کشیدن دیوار بین مرز آمریکا و مکزیک پولی نخواهد پرداخت.

 

سشنز در گفتگوی خبری خود گفت اگر مقام‌های دولتی نتوانند آزادانه و با اطمینان خاطر با رهبران کشورهای دیگر صحبت کنند، دولت نمی‌تواند هیچ کاری انجام دهد. او گفت در ماه‌های اخیر میزان افشاگری‌های بدون مجوز به رسانه‌ها یا دشمنان خارجی افزایش "شگرفی" داشته و مواردی که به وزارت دادگستری ارجاع شده تا درباره درز غیرقانونی اطلاعات محرمانه تحقیق کند، افزایش "انفجاری" داشته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------