آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

مشاور امنیت ملی ترامپ: پاکستان باید از حمایت طالبان دست بکشد



  اخباربین  الملل,خبرهای  بین  الملل, مشاور امنیت ملی ترامپ

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، کاخ سفید می‌خواهد شاهد تغییر در رفتار پاکستان به ویژه در بخش حمایت از گروه طالبان باشد.

به گزارش ایسنا، ژنرال مک‌مستر، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی همچنین گفت، هرچند پاکستان تلفات سنگینی را در مبارزه با تروریسم متحمل شده اما برخورد آن کشور گزینشی بوده است.

 

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا گفت، ترامپ واضح ساخته که دیگر هیچ نوع حمایت از طالبان و سایر گروه‌های مرتبط برای دولت آمریکا قابل تحمل نیست.

 

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره تروریسم که دو هفته پیش منتشر شد، نیز گفته بود هرچند دولت پاکستان در سال ۲۰۱۶ عملیات‌ موثری را علیه گروه تحریک طالبان پاکستان انجام داده، اما این کشور اقدامات قابل توجهی را علیه طالبان افغان و گروه حقانی که در پاکستان پناگاه امن دارند، به عمل نیاورده است.

 

مک‌مستر اعلام کرد، هرچند ترامپ هنوز استراتژی جامع واشنگتن درباره افغانستان را اعلام نکرده اما درباره رویکرد نظامی تصمیم هایی گرفته است.

 

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا اخیرا گفته بود که راهبرد جدید رویکردی منطقه‌ای خواهد داشت.

 

کمتر از دو ماه پیش، ترامپ اختیار تصمیم‌گیری در مورد شمار نیروهای لازم در افغانستان را به وزارت دفاع آمریکا سپرد. این وزارت هنوز در مورد سطح جدید نیروها تصمیم نگرفته است.

 

آمریکا در حال حاضر بیش از ۸ هزار نیروی نظامی در افغانستان دارد که بیشتر مشغول آموزش نیروهای افغانستان و انجامعملیات حمایتی از آنها در جنگ با شبه‌نظامیان مخالف دولت هستند.

 

ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان پیش‌تر گفته بود، برای موفقیت ماموریت در افغانستان، شمار نیروهای آمریکایی در این کشور باید افزایش یابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------