آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

شیکاگو از ترامپ شکایت می‌کند



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل , ترامپ

مقامات شهر شیکاگو آمریکا اعلام کردند که به دلیل تهدید دولت دونالد ترامپ به منظور قطع بودجه شهرهای به اصطلاح "پناهگاه" از جمله شهر شیکاگو که از دستورات مهاجرتی فدرال تبعیت نمی‌کنند قصد شکایت از دولت ترامپ را دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل ازایندیپندنت، رام امانوئل، شهردار شهر شیکاگو در کنفرانسی خبری گفت: شیکاگو اجازه نخواهد داد شهروندان ما شاهد نقض و بی‌اعتنایی به حقوق اساسی خود باشند و شیکاگو هرگز از وضعیتش به عنوان شهر استقبال کننده از مهاجران دست برنخواهد داشت.

 

جف سشنز، دادستان کل دولت ترامپ اخیرا اعلام کرد وزارت دادگستری این دولت جلوی پرداخت بودجه فدرال به شهرهای مشهور به "پناهگاه" را خواهد گرفت.

 

شهرهای پناهگاه عموما شهرهایی هستند که از پایبندی به اعمال قوانین مهاجرتی فدرال خودداری می‌کنند.

 

وزارت دادگستری دولت ترامپ از شهرهای آمریکا خواسته به آژانس‌های مهاجرتی اجازه دسترسی نامحدود به زندان‌هایشان را داده و پیش از آزاد کردن هر متهم به نقض قوانین مهاجرتی اعلان ۴۸ ساعته بدهند.

 

با این حال شهردارهایی مثل امانوئل با افزایش اعمال قوانین مهاجرتی دولت ترامپ مشکل پیدا کردند. به طور ویژه رهبران بسیاری از شهرهای پناهگاه به هدف قرار دادن مهاجران بدون مدارکی که سوابق کیفری ندارند اعتراض کردند.

 

امانوئل اظهار داشت: ما نمی‌خواهیم ارزش‌های شهرمان را به حراج بگذاریم بنابراین روز دوشنبه شهر شیکاگو در دادگاه از وزارت دادگستری آمریکا شکایت کرد. به نظر ما این غیرقانونی و مغایر با قانون اساسی است که یک شهر را برای اجرای یک سیاست تحت فشار قرار دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------