آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

مجوز پنتاگون برای ساقط کردن پهپادهایی که بر فراز تاسیسات نظامی به پرواز درآیند



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,پنتاگون

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به بیش از ۱۳۰ پایگاه ارتش در سراسر ایالات متحده چراغ سبز نشان داده تا پهپادهای خصوصی و تجاری که امنیت هوایی را به خطر می‌اندازند و یا تهدیدات دیگری دارند، ساقط کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شمار هواپیماهای بدون سرنشین کوچک در آسمان‌های آمریکا طی سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته و رشد آنها به سرعت ادامه دارد. همین مساله موجی از نگرانی را در میان مقام‌های آمریکا و بخش خصوصی به وجود آورده مبنی بر اینکه پهپادهای خطرناک و حتی پهپادهای دشمن می‌توانند به سادگی به مکان‌هایی نظیر پایگاه‌های نظامی، فرودگاه‌ها و استادیوم‌های ورزشی نزدیک شوند.

 

گرچه اقدامات مشخصی که ارتش آمریکا می‌تواند علیه این پهپادها انجام دهد، سری است، اما احتمالا شامل نابودی و یا توقیف پهپادهای خصوصی و تجاری می‌شود.

 

سخنگوی پنتاگون گفت: افزایش شمار پهپادهای تجاری و خصوصی در آمریکا نگرانی‌هایی را درباره امنیت و ایمنی هوایی تاسیسات و نیز ایمنی و امنیت مردم ایجاد کرده است.

 

ماه آوریل پرواز حدود ۱۳۳ پهپاد بر فراز تاسیسات نظامی آمریکا به دلایل امنیتی ممنوع شد. براساس برآوردها، شمار پهپادهای تجاری از ۴۲ هزار فروند در اواخر سال ۲۰۱۶ به حدود ۴۴۲ هزار پهپاد در سال ۲۰۲۱ افزایش می‌یابد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------