آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

سه سناریوی قابل پیش‌بینی درباره آینده نتانیاهو



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,نخست وزیر رژیم صهیونیستی

یک روزنامه اسرائیلی سه سناریوی قابل پیش‌بینی را برای آینده نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از طرح پرونده‌های فساد علیه وی مطرح کرد. 

به گزارش ایسنا، روزنامه اورشلیم پست نوشت، سناریوی اولی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل آن را ترجیح می‌دهد، این است که مجبور به استعفا نشود. سناریوی دوم نیز این است که وزرا از وی بخواهند تا پس از طرح کیفرخواست علیه او، کنار بکشد و انتخابات زودهنگام برگزار شود. اما بر اساس سناریوی سوم، که بیشتر به واقعیت نزدیک است، سرنوشت نتانیاهو در بهار سال ۲۰۱۸ مشخص خواهد شد.

 

پیشتر دادستانی کل اسرائیل از توافقی با آری هارو، معاون سابق نتانیاهو خبر داد که بر اساس این توافق به هارو اعلام شده بود اگر اطلاعاتی را در مورد اتهام فسادی ارائه دهد که پلیس اسرائیل از چند ماه قبل در مورد آن از نتانیاهو بازجویی می‌کند، دیگر هارو به زندان نخواهد افتاد.

 

اما هارو به نزدیکان خود گفته بود که تلاش نمی‌کند تا اتهام‌هاتی علیه نتانیاهو مطرح کند تا خود از مجازات رها شود چراکه خود وی نیز در این پرونده گرفتار است.

 

سناریوی اول

 

بر اساس سناریوی نخست، پلیس مجبور خواهد شد تا تحقیقاتی را در مورد نتایجی که از هارو به دست می‌آورد، به عمل آورد که بر اساس آن، مسئولان اسرائیلی باید به ایالات متحده نیز بروند و از ثروتمندان مظنون به ارائه پول به نتانیاهو تحقیق کنند.

 

بر اساس گزارش اورشلیم پست، در این سناریو، پلیس نمی‌تواند سفارشی برای ارائه کیفر خواست علیه نتانیاهو تا اواخر سال میلادی جاری بدهد.

 

در این گزارش آمده است، اگر این سفارش پلیس در اوایل سال ۲۰۱۸ مطرح شود، نتانیاهو باید در جلسات دادگاهی حضور یابد که مدت زمان طولانی می‌طلبد و پس از طی یک برهه زمانی، نتانیاهو قادر خواهد بود تا در مورد لغو اتهام‌ها علیه خود در مقابل کنار گذاشتن فعالیت سیاسی مذاکره کند و حتی ممکن است که وی تبرئه شود.

 

سناریوی دوم

 

اورشلیم پست نوشت که سناریوی دوم این است که پلیس اطلاعات ارزشمندی را از هارو به دست آورد و بر اساس این اطلاعات، تصمیم بگیرد تا کیفرخواستی را علیه نتانیاهو در ماه میلادی آتی مطرح کند و ممکن است شواهد و ادله بسیاری به نتانیاهو ضرر برساند و شرکای  ائتلاف از او بخواهند تا از قدرت کنار رود و رای عدم اعتماد به دولت در نوامبر آتی داده شود و یکی از طرف‌های ائتلاف دولت با رای مخالف به دولت، کمک کند که دولت برکنار شود.

 

طبق این گزارش، در این سناریو، احتمال نمی‌رود که عضو دیگری از اعضای کنست بتواند دولت را تشکیل دهد به همین دلیل دعوت به انتخابات سراسری می‌شود و یکی از رهبران لیکود تلاش خواهد کرد تا نتانیاهو را در ریاست این حزب تغییر دهد.

 

بر اساس گزارش روزنامه اورشلیم پست، ممکن است نتانیاهو در اواخر سال محکوم شود اما محاکمه وی برای مدت زمانی بسیار طولانی، ادامه خواهد داشت.

 

سناریوی سوم

 

اما بر اساس سناریوی سوم که این روزنامه اسرائیلی معتقد است که بیشتر به واقعیت نزدیک است، دادستان کل اسرائیل دوره زمانی سه تا شش ماه را اختصاص خواهد داد تا تصمیمی را بر اساس توصیه‌های پلیس جهت طرح اتهام علیه نتانیاهو اتخاذ کند.

 

اورشلیم پست نوشت: منابع پلیس این اطلاعات را فاش کرده‌اند که احتمال می‌رود توصیه‌های پلیس در اکتبر یا نوامبر پس از پایان تعطیلات یهودیان ارائه شود و این بدین معناست که سرنوشت نتانیاهو در بهار سال ۲۰۱۸ تعیین خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------