آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

کره‌شمالی پرتاب موشک به اطراف گوام را بررسی می‌کند؛ اعزام بمب‌افکن‌های آمریکا به کره



   اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,کره‌شمالی

ساعاتی پس از تهدید رئیس‌جمهوری آمریکا علیه کره‌شمالی، این کشور می‌گوید مشغول بررسی حمله موشکی در نزدیکی گوام متعلق به آمریکاست.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، بامداد امروز- چهارشنبه- گفت که درحال بررسی طرحی برای شلیک موشک‌های میان-دوربرد به اطراف گوام است. یک پایگاه استراتژیک آمریکا که بمب‌افکن‌های ارتش در آن مستقر هستند در گوام قرار دارد.

 

ساعتی قبل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که اگر کره‌شمالی آمریکا را تهدید کند «با آتش و خشم روبه‌رو خواهد شد.»

 

این بیانیه‌ها تنش میان دو کشور را به شدت بالا می‌برد.

 

خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی گفت که ارتش این کشور «به دقت مشغول بررسی طرح عملیاتی برای آتش گشودن به سوی نواحی اطراف گوام با موشک‌های بالستیک استراتژیک میان-دوربرد از نوع هواسونگ-۱۲ است.»

 

براساس این بیانیه، این طرح پس از «بررسی کامل» تحویل «فرمانده کل» خواهد شد و به دستور «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی اجرا خواهد شد.

 

واشنگتن‌پست، سه‌شنبه به نقل از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا گزارش داد پیونگ‌یانگ یک کلاهک اتمی کوچک که در موشک‌هایش قابل نصب است تولید کرده است.

 

این بدان معنی است که کره‌شمالی با سرعتی فراتر از انتظار در حال توسعه‌های سلاح‌های اتمی با قابلیت رسیدن به آمریکا بوده است.

 

سازمان ملل روز شنبه تحریم‌های شدید تازه‌ای بر کره‌شمالی اعمال کرد.

 

آن تحریم ها که به اتفاق آرا تصویب شد صادرات کره‌شمالی و سرمایه‌گذاری‌های این کشور را محدود می‌کرد که باعث خشم پیونگ‌یانگ شد. این کشور قول داد آمریکا را «وادار به پرداخت هزینه» کند.

 

مبادله شدید لفظی میان دو کشور پس از آن تشدید می‌شود که کره‌شمالی دو موشک بالستیک قاره‌پیما را در ماه ژوییه آزمایش کرد که گفت توانایی رسیدن به خاک آمریکا را دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------