کره‌شمالی: 4 موشک به پایگاه نظامی آمریکا شلیک می‌کنیم



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , کره‌شمالی

کره شمالی که پیشتر اعلام کرده بود حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در گوام را در دست بررسی دارد، روز پنجشنبه تهدید کرد که به دنبال تحریم های شورای امنیت سازمان ملل به رهبری آمریکا قصد دارد این مراکز نظامی را با چهار فروند موشک مورد هدف قرار دهد. 

به گزارش ایرنا، این در شرایطی است که جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در سخنانی اعلام کرده که کره شمالی باید از در نظر داشتن هر اقدامی که ممکن است به پایان رژیم آن و نابودی مردمش منجر شود، دست بردارد.

 

ارتش کره شمالی بر اساس گزارش روز پنجشنبه یونهاپ، با انتشار بیانیه ای آورده است که در حال بررسی حمله به پایگاه آمریکا در گوام با چهار فروند موشک میان برد بالستیک خواسونگ 12 است.

 

خبرگزاری کره شمالی در گزارشی آورده است که نیروهای ویژه این کشور خیلی جدی در حال بررسی حمله با چهار فروند موشک به گوام و اطراف آن هستند و در این زمینه برنامه های شبیه سازی شده داشته اند.

 

این گزارش ادامه می دهد که فعلا برنامه را به صورت جدی و البته شبیه سازی شده دنبال کرده اند اما مساله حمله را خیلی جدی مورد بررسی قرار داده اند.

 

بر اساس این برنامه کره شمالی تصریح کرده است که موشک ها از فراز ژاپن عبور کرده و در جزیره گوام فرود خواهند آمد و به دنبال آن گزارش این حمله در اختیار «کیم جونگ اون» رهبر این کشور قرار خواهد گرفت.

 

بسیاری از تسلیحات پیشرفته و راهبردی آمریکا از جمله بمب افکن های این کشور که قادر به حمل بمب اتمی هستند در این پایگاه استقرار یافته اند.

 

تهدیدهای دو طرف طی دو روز گذشته همچنین باعث شده است تا بورس سراسر جهان نامنظم شده و بهای طلا در بازارهای دنیا افزایش یافته و سرمایه گذاران بیش از هر زمانی نگران شوند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------