آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

توافق واشنگتن و سئول برای هماهنگ‌ کردن اقدامات مربوط به کره‌شمالی



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,توافق واشنگتن و سئول

آمریکا و کره‌جنوبی توافق کرده‌اند در مورد تمامی اقدامات احتمالی در قبال کره شمالی، پیشاپیش گفت‌وگو کنند. 

به گزارش ایلنا، دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی اعلام کرد، ژنرال «ریچارد مک‌مستر» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا و «چانگ ای‌یونگ» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی، امروز- جمعه- تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند.

 

خبرگزاری دولتی کره‌جنوبی تصریح کرد، دو طرف «بر تعهدات خود در مورد همکاری پیشاپیش، نزدیک و شفاف در پیوند با گام‌های لازم در هر مقطعی، طوری‌که به امنیت و حفاظت هر دو کشور کره‌جنوبی و ایالات متحده و مردم آن بینجامد، تاکید کرده‌اند».

 

خبرگزاری و رسانه‌های کره جنوبی می‌گویند به‌نظر می‌رسد چنانچه ایالات متحده قصد حمله پیشگیرانه یا اقدامی نظامی علیه کره‌شمالی داشته باشد، سئول را مطلع خواهد کرد.

 

گفت‌وگوی مک‌مستر و چانگ، پس از اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا، به مواجهه کره شمالی با «آتش و خشم» و سپس بیانیه‌های کره شمالی در مورد طرح بالقوه حمله به جزیره گوام انجام شده‌است.

 

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده، روز پنج‌شنبه بر هشدار پیشین خود به پیونگ‌یانگ تاکید کرده و گفت «اتفاقی که برای آنها رخ خواهد داد حتی به مخیله‌شان خطور نکرده است.»

 

این گفته‌ها و بیانیه‌های کره شمالی، همچنین گزارش منتشرشده‌ در روزنامه «واشنگتن‌پست» در مورد موفقیت‌های کره‌شمالی برای کوچک‌سازی کلاهک هسته‌ای، واکنش‌های تازه‌ای را در منطقه ایجاد کرده‌است.

 

در خود کره‌جنوبی از یک‌سو احزاب مخالف ضمن انتقاد از دولت در مورد «ازدست دادن وزن خود در بحران فعلی» خواستار تشکیل جلسه و اطلاع‌رسانی در مورد جزئیات اقدامات احتمالی هستند. از سوی دیگر شماری از تحلیل‌گران ارشد، خواستار همکاری با چین و روسیه برای برپایی مذاکره با پیونگ‌یانگ شده‌اند.

 

روزنامه «هان‌گیوره» چاپ سئول، از چو سانگ‌ریول، مدیر مرکز راهبردهای امنیت ملی کره‌جنوبی، نقل کرده‌است که «اکنون وقت همکاری با همسایگان، از جمله روسیه و چین، است تا جلوی تبدیل‌شدن جدال‌های شدید لفظی به یکی واقعه عملی، گرفته شود».

 

کره‌شمالی تا کنون تلاش‌های دولت فعلی کره جنوبی برای انجام برخی مذاکرات نظامی را «فاقد جدیت» توصیف، و رد کرده‌است.

 

در ژاپن نیز هشدارها و اظهارات روزهای اخیر بازتاب گسترده‌ای پیدا کرده‌است. روزنامه «چپن‌تایمز» می‌گوید مشخص نیست هشدارهای ترامپ به کره‌شمالی، از جمله در مورد مواجهه آن با «آتش‌ و خشم»، پیش از مطرح شدن، با رهبران ژاپن و کره جنوبی در میان گذاشته شده بود یا نه.

 

با این همه «یوشیهیده سوگا» وزیر دولت ژاپن (مسئول ارشد هماهنگی دولت ژاپن و دستگاه‌های اجرایی) روز چهارشنبه گفته بود توکیو از سیاست واشینگتن در پیوند با «حفظ همه گزینه‌ها روز میز» حمایت می‌کند.

 

درگیری‌های نظامی، آتش‌باری و تنش‌های شدید لفظی در شبه‌جزیره کره سابقه دارد. جنگ کره نیز که در سال‌های ۱۹۵۰-۱۹۵۳ رخ داد، یکی از گسترده‌ترین و مرگبارترین رودرویی‌های نظامی معاصر است و در حدود ۲.۵ میلیون کشته و زخمی غیرنظامی برجای گذاشت. این جنگ بدون دستیابی به توافق صلح به پایان رسید و همچنان نیز دو طرف در «ترک تخاصم» به‌سر می‌برند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------