آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

سازمان ملل: القاعده و داعش همچنان توان اجرای عملیات‌های تروریستی را دارند



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل, سازمان ملل

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که القاعده و داعش به رغم حملات نظامی بین المللی طی شش ماه اول سال 2017 توان خود برای انجام عملیات و تحرک را حفظ کرده‌اند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در گزارش سازمان ملل آماده است: داعش همچنان قادر است برای حامیانش در خارج از مناطق درگیر خاورمیانه پول بفرستد هرچند که فشار نظامی زیادی بر روی این گروه در عراق و سوریه وجود دارد. بیشتر مواقع این اموال مبالغ اندکی هستند که کشف آن‌ها سخت است.

 

براساس این گزارش، منابع مالی داعش به صورت ریشه‌ای تغییر نکرده و همچنان بر نفت و مالیت‌های تحمیل شده بر ساکنان محلی تکیه دارد.

 

کارشناسان سازمان ملل در این گزارش 24 صفحه‌ای تاکید کرده‌اند که داعش همچنان قادر است حملاتی را در خارج خاورمیانه مثل اروپا که همچنان منطقه اصلی برای حملات حامیان داعش است، انجام دهد.

 

در این گزارش آمده است: براساس تحولات اخیر در جنوب فیلیپین به نظر می‌رسد داعش دنبال پایگاه‌های جدیدی در جنوب شرق آسیا است و تعداد افرادی که مایلند برای پیوستن به داعش به عراق و سوریه بروند رو به کاهش است.

 

سازمان ملل همچنین تاکید کرده که القاعده نیز همچنان توانایی مدیریت و انجام حملات خونین به ویژه در افغانستان و پاکستان را دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------