لاوروف: آمریکا فعالیت‌ مخالفان در جهان را اداره می‌کند/واشنگتن در انتخابات‌ آتی ما دخالت نکند



  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل, لاوروف

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، شواهد و مدارکی وجود دارند که نشان می‌دهند آمریکا فعالیت‌های مخالفان را در برخی کشورهای اداره می‌کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در همایش جوانان "سرزمین معانی" در روز جمعه اظهار داشت: در هر مکانی چه در شرق اروپا یا مرکز آن ما دلایل و مدارک بیشماری داریم که نشان می‌دهند سفارت آمریکا عملیاتی از جمله فعالیت مخالفان را در آنجا به طور مستقیم اداره می‌کند.

 

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد، بین کارمندان سفارت آمریکا در مسکو تعداد زیادی تابعیت روسی دارند برخی از آنها براساس کنوانسیون وین که می‌توان آنها را به عنوان افراد فنی در نظر گرفت حق انجام وظایف دیپلماتیک از جمله فعالیت‌های سیاسی ندارند.

 

لاوروف با وجود این موضوع اشاره کرد که بارها مشاهده و افشا شده که کارمندان سفارت آمریکا از همین افراد فنی که بازنشسته نیز هستند دست به سفرهایی در مناطق روسیه می‌زنند و اطلاعاتی از مواضع ساکنان این استان و آن استان جمع آوری می‌کنند یا از مواضع سیاسی آنها نسبت به مقامات فدرال مطلع می‌شوند.

 

وی افزود: ما در چنین مواردی از همکاران آمریکایی خود می‌خواهیم قرارداد این افراد را لغو کنند. تصور نمی‌کنم آمریکا به این فعالیت‌ها به عنوان مداخله در امور روسیه نگاه کند و آن به دو دلیل است یکی اینکه آنها تصور می‌کنند همه کار برای آنها مجاز است و دوم اینکه این مساله با  آنها عجین شده است.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه اظهار داشت: یک "انقلاب رنگی" در داخل خاک اتحاد جماهیر شوروی سابق یا خارج آن وجود نداشته که زندگی ملت‌ها را بهتر کرده باشد. اما آمریکا دست از طرح و نقشه خود در این زمینه برنمی‌دارد تبعا به خاطر فلسفه ویژه آمریکایی‌هاست. فلسفه آنها این است که هر دولتی که واشنگتن آن را قانونی بداند حتی در صورت تنش مستمر می‌تواند بماند در غیر این صورت آمریکا با مخالفان در این کشور نیز همکاری می‌کند.

 

وزیر خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد، جبهه النصره مورد حمایت است تا بعد از شکست داعش جای آن را بگیرد به طوریکه آمریکا همچنان در قبال این گروه سکوت اختیار کرده و چه بسا برخی بازیگران خارجی همچنان از النصره حمایت می‌کنند.

 

لاوروف بعید ندانست که برخی اعضای ائتلاف ضد داعش تمایل دارند از النصره در آینده علیه بشار اسد استفاده کنند.

 

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، دلایل بسیاری وجود دارند که نشان می‌دهند برخی بازیگران خارجی از النصره حمایت می‌کنند. ائتلاف ضد داعش به عنوان مثال حملاتی علیه مقرهای النصره انجام نمی‌دهد.

 

وی درباره مداخله آمریکا در انتخابات روسیه در سال ۲۰۱۸ نیز تاکید کرد: امیدوارم بعد از کل اتهاماتی در حق ما مطرح شد که همه نیز بی‌اساس بودند چون طی ۹ ، ۱۰ ماه گذشته هیچ مدرکی علیه ما به دست نیامد آمریکا یا لااقل نخبه‌گان آن خوب درباره مداخله در انتخابات ما با توجه به حساسیت این مساله فکر کنند.

 

لاوروف ادامه داد: اما اگر این امر اتفاق بیفتد ما قوانین خود را داریم و کنوانسیون وین درباره روابط دیپلماتیک صحبت کرده و متون آن نیز مشخص است و به ما می‌گوید چه چیز جایز است و چه چیز ممنوع. ما براساس آن و قوانین خود عمل خواهیم کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------