شاهزاده چارلز نایب‌السلطنته می‌شود؟



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل ,شاهزاده چارلز

گرچه ملکه ۹۱ ساله انگلیس متعهد است هرگز از قدرت کناره‌گیری نکند اما به گفته منابع مطلع در دربار، او به حلقه نزدیکانش تاکید کرده است که اگر تا ۹۵ سالگی زنده بماند اجازه ‌دهد قانون نایب‌السلطنتی اجرایی شود. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ الیزابت دوم، ملکه انگلیس تاکید دارد که کناره‌گیری از سلطنت کاری است که هرگز به انجام آن مبادرت نمی‌کند اما ملکه اکنون ۹۱ ساله است و همسر او فیلیپ ماه گذشته خود را بازنشست کرد.

 

طرح‌هایی در دست است که اگر اجرایی شود، "شاهزاده چارلز" ولیعهد انگلیس را به صورت تشریفاتی پادشاه می‌کند. منابع مطلع در دربار انگلیس تاکید کردند ملکه به حلقه نزدیکانش گفته است که اگر تا ۹۵ سالگی زنده ماند اجازه دهد قانون نایب‌السلطنتی اجرایی شود و طبق آن فرزند ارشدش با وجودی که خودش هنوز زنده است، قدرت را در دست بگیرد.

 

یکی از اعضای ارشد سابق در خانواده سلطنتی انگلیس می‌گوید: "از آنجایی که ملکه احترام عمیقی برای نهاد سلطنت و نظارت بر آن دارند، علیاحضرت می‌خواهند مطمئن شوند که پیش از تحویل قدرت هر کاری که می‌توانند برای کشور و مردمشان انجام دهند. ایشان به اصول خود پایبند هستند. علیاحضرت سن خود را مد نظر دارند و می‌خواهند اطمینان حاصل کنند زمانش که فرا برسد، انتقال قدرت به ولیعهد، آرام صورت بگیرد."

 

او افزود: "من متوجه شدم که ملکه این موضوع را مورد توجه قرار داده‌اند و معتقد هستند که اگر تا ۹۵ سالگی همچنان زنده باشند، به طور جدی مساله انتقال سلطنت به چارلز را مدنظر دارند."

 

 دفتر ولیعهد انگلیس در این رابطه اظهارنظری نکرده است اما طبق اطلاعات، این مساله به بحثی باز در دربار سلطنتی تبدیل شده است.

 

در همین حال نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، دو سوم از انگلیسی‌ها معتقدند که کامیلا، همسر ولیعهد انگلیس نباید ملکه شود. چنانچه چارلز پادشاه انگلیس شود، همسر دوم او کامیلا به عنوان ملکه انتخاب می‌شود. این نظرسنجی نشان می‌دهد، ۶۷ درصد از ملکه شدن کامیلا حمایت نمی‌کنند و تنها ۱۹ درصد معتقدند که او مناسب این جایگاه است.

 

از آنجایی که محبوبیت چارلز میان انگلیسی‌ها پس از مستند اخیری درباره همسر متوفی او "شاهزاده دایانا" به شدت متزلزل شده است، بیش از یک‌چهارم (۲۷ درصد) از شرکت‌کنندگان می‌گویند برای چارلز احترامی قائل نیستند و تنها هشت درصد معتقدند که او قابل احترام است.

 

چارلز پیش از ازدواج با دایانا و حین زندگی با او روابط عاشقانه‌ای با کامیلا داشت و به دنبال ماجرای رسوایی کامیلا که در آن نوارهایی از مکالمه عاشقانه چارلز و کامیلا به بیرون درز پیدا کرد، سرانجام دایانا و چارلز در ۲۸ اوت ۱۹۹۶ با پیشنهاد ملکه رسماً از هم طلاق گرفتند. دایانا سال ۱۹۹۷ در تصادف رانندگی در پاریس کشته شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------