آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

ترامپ فرمان آغاز تحقیقات در رویکردهای تجاری چین را صادر کرد



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , ترامپ

 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا فرمان آغاز تحقیقات در زمینه اتهام سرقت چین از مالکیت معنوی آمریکایی را صادر کرد. 

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، ترامپ تعطیلات هفده روزه خود در نیوجرسی را موقتا متوقف کرد و به واشنگتن بازگشت تا مجوز آغاز این تحقیقات را صادر کند.

 

«رابرت لایتهایزر» فرستاده تجاری آمریکا مسئولیت پیگیری این تحقیقات را برعهده خواهد داشت. وی درباره سیاست های تجاری چین در زمینه مالکیت معنوی تحقیق خواهد کرد. کاخ سفید می گوید سیاست های چین به کسب و کارها و مشاغل آمریکایی لطمه می زند.

 

ترامپ خطاب به لایتهایزر و تیم اقتصادی اش که کنارش ایستاده بودند، گفت: این اختیار را داری که همه گزینه های موجود را بررسی کنی. این یک کار بسیار بزرگ است.

 

لایتهایزر در بیانیه ای اعلام کرد که تحقیقات درباره چین اولویت اصلی وی خواهد بود.

 

به گفته مقامات کاخ سفید، این تحقیقات یک سال طول خواهد کشید. احتمال می رود این مساله تنش با پکن را افزایش دهد. این در حالی که آمریکا در مساله کره شمالی به کمک چین نیاز دارد.

 

تحلیلگران می گویند این اقدام با هدف فشار بر چین و کشاندن آن به میز مذاکره برای بازنگری پکن در رویکردهایش اتخاذ شده است.

 

اتاق بازرگانی آمریکا که بزرگ ترین گروه لابی گری تجاری در واشنگتن است، اعلام کرد که شرکت های آمریکایی باید دسترسی برابری به بازار چین داشته باشند.

 

ترامپ اگر چه در دوران مبارزات انتخاباتی مکررا از رویکردهای تجاری چین انتقاد می کرد اما از زمانی که به کاخ سفید رفته است، اقدام مستقیمی علیه پکن اتخاذ نکرده است.

 

روزنامه دولتی «چاینا دیلی» روز دوشنبه نوشت که تحقیقات آمریکا روابط دوجانبه را «مسموم» خواهد کرد.

 

«متیو گودمن» مشاور ارشد در «مرکز مطالعات راهبردی و بین الملل» در واشنگتن گفت احتمالا چین از مذاکره در شرایطی که تهدید به تحریم تجاری می شود، امتناع خواهد کرد.

 

انتظار می رفت ترامپ دو هفته پیش دستور آغاز تحقیقات موسوم به «بخش 301» را صادر کند، اما به دلیل فشار آمریکا بر چین برای همکاری در خصوص کره شمالی این امر به تعویق افتاد.

 

بخش 301 قانون تجارت 1974 یکی از ابزارهای محبوب برای اعمال فشار تجاری در دهه 1980 بود که در یک دهه گذشته چنان مورد استفاده قرار نگرفت. بر اساس آن، رئیس جمهوری این اجازه را دارد به طور یکجانبه تعرفه ها یا محدودیت های تجاری علیه «رویکردهای تجاری غیرمنصفانه» کشورهای دیگر وضع کرده و بدین ترتیب از صنایع آمریکایی حمایت کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------