کره‌شمالی حمله به گوام را به تاخیر انداخت؛ آمریکا: آماده مذاکره‌ایم



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,کره‌شمالی

کره‌شمالی اعلام کرده است که قصد دارد پرتاب موشک به سمت جزیره گوام را به تعویق انداخته است. همزمان وزیر خارجه آمریکا نیز گفته که واشنگتن همچنان آماده گفت‌وگو با پیونگ‌یانگ است. 

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی افزایش تنش‌ها بین آمریکا و کره‌شمالی، «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی از قصد خود برای پرتاب موشک به سمت گوام خبر داده بود اما آژانس خبری کره‌شمالی، عصر سه‌شنبه اظهارت رهبر این کشور را منتشر کرد که می‌گفت پرتاب موشک به سوی گوام را به تأخیر خواهد انداخت.

 

رهبر کره‌شمالی که پس از دو هفته در انظار عمومی ظاهر شده بود، ضمن بازدید از یک مرکز فرماندهی ارتش این کشور گفت که تصمیمِ شلیک موشک به سمت گوام در اقیانوس آرام را به تأخیر می‌اندازد تا ببیند ایالات متحده چه اقدامی انجام خواهد داد.

 

این تصمیم کیم جونگ‌اون، به دنبال آن اتخاذ شده است که پکن همسایه و متحد اصلی حکومت پیونگ‌یانگ، سخت‌گیرانه‌ترین اقدام خود علیه کره شمالی و در حمایت از تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور را روز دوشنبه اعلام کرد.

 

پکن اعلام کرد که از سه‌شنبه ورود ذغال‌سنگ، آهن و غذای دریایی از کره شمالی را متوقف خواهد کرد، اقدامی که پیروی چین از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل محسوب می‌شود که ۱۴ مرداد ماه به پیشنهاد آمریکا مطرح و به تصویب رسید.

 

روزنامه «وال‌استریت ژورنال»، سه‌شنبه نوشت که این اعلام رسمی پکن در اعمال تحریم‌ها علیه کره‌شمالی پاسخی به طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، بوده که روز دوشنبه خواستار آغاز تحقیق پیرامون سرقت مالکیت معنوی ایالات متحده [فناوری، محصولات، و اختراعات، . . .] شده بود. موضوعی که چین متهم اصلی آن محسوب می‌شود. آغاز این تحقیق روز دوشنبه رسماً اعلام شد.

 

بنا بر گزارش شورای تجاری آمریکا–چین، پکن از خودروسازان و دیگر شرکت‌های خارجی می‌خواهد که کار در آن کشور را از طریق سرمایه‌گذاری مشترک دنبال کنند. این سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌هایی است که در مالکیت دولت است. شرکت‌های خارجی باید فناوری خود را در اختیار شرکای خود قرار دهند که بعدها ممکن است در کسوت رقبای آنان درآیند.

 

به گفته یک مشاور دولت آمریکا به روزنامه وال‌استریت ژورنال «اقدام پکن علیه کره شمالی می‌تواند تنش جدید در روابط تجاری آمریکا و چین را کاهش دهد».

 

در پی این تحولات، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه بر آمادگی کشورش برای گفت‌وگو با پیونگ‌یانگ تأکید کرد اما گفت که تصمیم این‌که مذاکرات چه زمانی آغاز شوند برعهده کیم‌جونگ اون است.

 

رکس تیلرسون که پس از یک مراسم ناهار سخن می‌گفت، تأکید کرد: «ما همچنان علاقه‌مند به یافتن راه‌هایی برای آغاز مذاکره هستیم، اما تصمیمش با خود اوست.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------