جدال نمایندگان آمریکا و کره‌شمالی در نشست سازمان ملل



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , کره‌شمالی و آمریکا

نمایندگان کره‌شمالی و آمریکا در یک نشست مرتبط با سازمان ملل بر سر اهداف نظامی علیه یکدیگر منازعه کردند و سفیر پیونگ‌یانگ تاکید کرد که "هرگز" بازدارندگی هسته‌ای را به مذاکره نمی‌گذارند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژاپن هم که در تیررس موشک‌های کره‌شمالی است، با بیان اینکه جهان باید روی این کشور منزوی فشار وارد آورد تا آنها برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خودشان را محدود کنند گفت که اکنون زمان از سرگیری مذاکرات چند جانبه نیست.

 

"رابرت وود" سفیر خلع سلاح آمریکا در "کنفرانس خلع سلاح" که با حمایت سازمان ملل در ژنو برگزار شد، به ذکر اولویت اصلی دونالد ترامپ برای حفاظت از ایالات متحده و متحدانش علیه "رشد تهدیدها" از جانب کره‌شمالی پرداخت و گفت آمریکا آماده است تا از "تمام قابلیت‌هایش" استفاده کند.

 

به گفته او "مسیر مذاکره همچنان یک گزینه" برای پیونگ‌یانگ است و آنها میان فقر و جنگ و رفاه و آسایش حق انتخاب دارند.

 

در مقابل،‌ نماینده کره‌شمالی در این جلسه با بیان اینکه بازدارندگی هسته‌ای کشورش هرگز به مذاکره گذاشته نمی‌شود، بار دیگر "تخاصم" آمریکا را محکوم کرد. یو جونگ چول،‌ نماینده کره‌شمالی در نشست مذکور تاکید کرد: "تدابیر اتخاذ شده از جانب جمهوری دموکراتیک خلق کره برای تقویت بازدارندگی هسته‌ای و توسعه راکت‌های قاره پیما توجیه‌پذیر است و گزینه‌ای مشروع برای دفاع از خود در صورت مواجهه با تهدیدات واقعی است." او در ادامه به "تهدیدهای هسته‌ای مکرر" از سوی ایالات متحده آمریکا اشاره کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------