هشدار ترامپ: کنگره بودجه ساخت دیوار مکزیک را تأمین نکند، دولت تعطیل می‌شود



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد، به خاطر ساخت دیواری حائل در مرز مکزیک و ایالات متحده برای مقابله با مهاجران غیرقانونی و قاچاقچیان مواد مخدر، اگر لازم باشد دولت فدرال را به تعطیلی خواهد کشاند. 

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا همچنین در توییتر خود، یکی از دو سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا را که درباره ضرورت ساخت دیوار مکزیک ابراز تردید کرده بود، مورد حمله لفظی قرار داده است.

 

ترامپ پیش‌تر در یک سخنرانی در جمع طرفدارانش در شهر فینیکس آریزونا، هشدار داد که اگر طرح بودجه کنگره برای سال مالی آینده هزینه دیوار جنجالی‌اش را تامین نکند، از امضای مصوبه کنگره خودداری خواهد کرد که در این صورت می تواند به تعطیلی موقت نهادهای فدرال منجر شود.

 

او گفت: ما آن دیوار را می سازیم؛ حتی اگر مجبور شویم که دولتمان را تعطیل کنیم.

 

ترامپ افزود: ما دیوارمان را خواهیم ساخت. مردم آمریکا به کنترل مهاجرت رأی دادند. ما به آن دیوار دست پیدا خواهیم کرد.

 

ساخت دیوار مرزی عظیمی بین آمریکا و مکزیک یکی از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ بود. او در ابتدا می‌گفت که تمام هزینه ساخت دیوار را باید مکزیک بدهد؛ هرچند بعد از پیروزی در انتخابات، تا حدی از موضعش عقب‌نشینی کرد.

 

دونالد ترامپ روز چهارشنبه همچنین سناتور جف فلیک جمهوری‌خواه از ایالت آریزونا را در توییتر به چالش کشید و او را به ضعیف بودن در عرصه‌های مبارزه با جرم و تامین امنیت مرزی متهم کرد.

 

رئیس جمهوری آمریکا در ماه آوریل امسال برای جلوگیری از تعطیلی دولت درخواست مالی خود از کنگره برای ساخت دیوار را موقتا کنار گذاشت.

 

دموکرات‌ها آن زمان تهدید کرده بودند که اگر در لایحه بودجه دولت ماده تامین منابع ساخت دیوار مرزی گنجانده شود، آن را بلوکه می‌کنند؛ اقدامی که می‌توانست به توقف دسترسی دولت به بودجه جاری و در نتیجه به تعطیلی دولت بیانجامد.

 

به گزارش بی.بی.سی، دولت ترامپ درخواست اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای تامین هزینه‌های احداث این دیوار در سال جاری میلادی کرده بود.

 

بعضی از جمهوری‌خواهان گفته‌اند، بودجه احداث چنین دیواری حدود ۲۱ میلیارد و۶۰۰ میلیون دلار خواهد بود؛ رقمی که بسیار بیشتر از برآورد اولیه ترامپ است. او بودجه احداث این دیوار را ۱۲ میلیارد دلار تخمین زده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------