واشنگتن چین را به قطع دسترسی به سیستم مالی آمریکا تهدید کرد



  اخبار بین المل,خبرهای بین المل ,واشنگتن و چین

وزارت خزانه‌داری‌ آمریکا اعلام کرد، اگر پکن تحریم‌های جدید علیه کره شمالی را به اجرا در نیاورد، واشنگتن باید تحریم‌های اقتصادی علیه خود چین نیز اعمال کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد یکی از تحریم‌های اقتصادی مورد نظر علیه چین قطع دسترسی پکن به سیستم مالی آمریکا است.

 

منوچین اضافه کرد: جنگ اقتصادی علیه کره شمالی تاثیر گذار خواهد بود. ما این پیام را به همه کس که می‌خواهد تجارت با کره شمالی انجام دهد ارسال کرده‌ایم که در صورت تجارت با پیونگ یانگ ما دیگر با آنها تجارت نخواهیم داشت.

 

همچنین اد روس، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: من معتقدم که پاسخ آمریکا و متحدانمان باید بسیار کوبنده باشد. ما باید از هرگونه نفوذی برای اعمال فشار بیشتر علیه این رژیم حیله‌گر استفاده کنیم.

 

وی در ادامه اظهاراتش از واشنگتن خواست که در صورت همکاری چین با کره شمالی، بانک‌های چینی را هدف قرار دهد.

 

روس تاکید کرد که زمان در حال سپری شدن است.

 

هم چنین به تازگی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در توئیتر خود نوشته که آمریکا به دنبال قطع تبادلات تجاری با کشورهایی است که با کره شمالی داد و ستد دارند.

 

کره شمالی تاثیر کمی بر تبادلات تجاری جهانی دارد و صد و نوزدهمین کشور در زمینه صادرات اقتصادی در جهان محسوب می‌شود. صادرات این کشور کمونیستی در سال سه میلیارد دلار است که شامل زغال سنگ، مواد نفتی و سایر موارد می‌شود که همان هم با تحریم‌های سازمان ملل به کمتر از دو سوم کاهش یافته است. این کشور به شدت به وارداتی با حجم ۵ / ۳ میلیارد دلار وابسته است.

 

در میان کشورهایی که با کره شمالی رابطه تجاری دارند، چین، هندوستان و پاکستان سه شریک تجاری بزرگ و اصلی در زمینه صادرات هستند درحالیکه چین، هندوستان، روسیه و تایلند سه وارد کننده از کره شمالی هستند.

 

در دوره اخیر رابطه میان چین و آمریکا رو به وخامت رفته و روابط واشنگتن با روسیه پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نیز هر روز بدتر شده است.

 

دونالد ترامپ مکررا چین را به خاطر "عدم اقدام مناسب در قبال کره شمالی" مورد انتقاد قرار می‌دهد.

 

تنش میان کره شمالی و آمریکا در پی ششمین آزمایش اتمی پیونگ یانگ افزایش یافته است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------