گوترش: سوچی روز سه‌شنبه آخرین فرصت را برای حل بحران میانمار دارد



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,گوترش

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه‌ای گفت، آنگ سان سوچی، رهبر میانمار "آخرین فرصت" را برای متوقف کردن حملات ارتش این کشور علیه مسلمانان روهینجا که آوارگی صدها هزار تن از این مسلمانان و کشته شدن هزاران تن از آنها را در پی داشته در سخنرانی روز سه شنبه این هفته خطاب به مردم کشورش خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، آنتونیو گوترش به بی‌بی‌سی گفت: آنگ سان سوچی اگر همین الان وارد عمل نشود تراژدی به شدت وحشتناک خواهد شد.

 

این در حالی است که سازمان ملل پیش از این هشدار داده بود که حملات نیروهای میانماری علیه اقلیت روهینجا به سطح پاکسازی قومی رسیده است در حالی که میانمار این بهانه را مطرح کرده که حملاتش پاسخی به حملات شبه‌نظامیان روهینجا علیه نیروهای پلیس در ایالت راخین محسوب می‌شود.

 

گوترش در مصاحبه‌اش اظهار کرد: سوچی در سخنرانی روز سه شنبه خود به مردم کشورش آخرین فرصت را برای متوقف کردن خشونت‌ها خواهد داشت.

 

او ادامه داد: اگر سوچی همین الان وضعیت را متوقف نکند فکر می‌کنم که تراژدی شدیدا وحشتناک خواهد شد و متاسفانه دیگر نمی‌دانم که چطور می‌توان در آینده جلوی آن را گرفت.

 

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که اعضای اقلیت قوم روهینجا باید اجازه بازگشت به خانه‌هایشان را پیدا کنند.

 

او اظهار کرد که کاملا مشخص است که ارتش میانمار همچنان در این کشور دست بالا را در اختیار دارد و فشارها را برای اتفاقاتی که در راخین می‌افتد، وارد می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------