آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

روزنامه ژاپنی: کره شمالی پنهانی زیردریایی اتمی می سازد



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل, کره شمالی

یک روزنامه ژاپنی مدعی شد که کره شمالی به صورت پنهانی در حال ساخت زیردریایی اتمی است که تا سه سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید. 

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، کره شمالی به صورت پنهانی در حال ساخت یک زیردریایی اتمی است.

 

این ادعا از سوی روزنامه ژاپنی «سه‌کای نیپو» به نقل از یک منبع آگاه مطرح شده است که بزرگی این زیردریای هنوز مشخص نیست اما کیم جونگ اون رهبر کره شمالی امیدوار است که تا سه سال دیگر آن را به بهره برداری برساند.

 

پیونگ یانگ در حال حاضر یک اسکادران متشکل از 50 تا 60 زیردریایی دیزلی در اختیار دارد که برخلاف نوع اتمی خود به راحتی قابل تشخیص با رادار هستند.

 

این ادعا در حالی از سوی روزنامه ژاپنی مطرح می شود که تنش ها میان کره شمالی با ایالات متحده و متحدان منطقه ایش به اوج رسیده است.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ادامه جنگ لفظی خود، امروز در پیامی توئیتری کیم جونگ اون را «مرد موشکی» خطاب کرد.

 

وی همچنین از گفت و گوی تلفنی شنبه شب (به وقت واشنگتن) خود با مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی خبر داد که طی آن از تشکیل صف های طولانی بنزین در کره شمالی مطلع شده است.

 

کاخ سفید نیز در بیانیه ای اعلام کرد که رئیسان جمهوری دو کشور در این گفت و گوی تلفنی متعهد شده اند که توانایی های بازدارندگی و تدافعی خود را افزایش داده و فشار اقتصادی و دیپلماتیک بر پیونگ یانگ را به حداکثر برسانند.

 

این تحولات در آستانه آغاز به کار مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک روی می دهد و ترامپ برای اولین بار در این مجمع سخنرانی خواهد کرد. انتظار می رود موضوع کره شمالی بخش مهمی از سخنان وی را تشکیل دهد.

 

«ری یونگ هو» وزیر امور خارجه کره شمالی نیز به نمایندگی از کشور خود در این مجمع حاضر شده و روز جمعه آینده در حضور سران کشورها به سخنرانی خواهد پرداخت.

 

کره شمالی در آخرین اقدام جمعه گذشته یک موشک را از منطقه ای در پایتخت خود بر فراز ژاپن شلیک کرد که حدود سه هزار و 700 کیلومتر پرواز کرده و به حداکثر ارتفاع 770 کیلومتر رسید.

 

هفته پیش نیز این کشور در ششمین آزمایش هسته ای خود، یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرد که گفته می شود 16 برابر قوی تر از بمب هیروشیما است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------