ترامپ، رهبر کره‌شمالی را به تمسخر "مَرد موشکی" خطاب کرد



  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل,ترامپ و رهبر کره شمالی

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر رهبر کره شمالی را به باد تمسخر گرفت و وی را "مَرد موشکی" خطاب کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسیا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به آزمایشات اتمی اخیر پیونگ یانگ، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را به باد تمسخر گرفته و او را "مَرد موشکی" خطاب کرد و به طعنه درباره صف طولانی مردمی که پس از اعمال تحریم‌های سازمان ملل منتظر دریافت سوخت در این کشور هستند، صحبت کرد.

 

ترامپ روز یکشنبه در صفحه توئیتر خود به حالت طعنه و تمسخر نوشت: شب گذشته با مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی صحبت کردم. از او پرسیدم حال مرد موشکی چطور است؟ صف طولانی مردم برای دریافت سوخت در کره شمالی شکل گرفته؟ این وضعیت خیلی بد است. نه؟

 

اشاره به صف طولانی تشکیل شده برای دریافت سوخت مشخصاً اشاره‌ای به تحریم‌هایی است که هفته گذشته به دنبال آزمایشات موشکی اخیر پیونگ یانگ از سوی سازمان ملل علیه کره شمالی اعمال شد.

 

این تحریم‌های جدید شامل کاهش میزان نفتی است که پیونگ یانگ می‌تواند صادر کند اگرچه تاثیر واقعی این تحریم‌ها بر اقتصاد کره شمالی هنوز مشخص نشده است.

 

دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی اعلام کرد: روسای جمهور کره‌ جنوبی و آمریکا در جریان این تماس تلفنی با لزوم اجرای کامل تحریم‌ها موافقت کردند تا کره شمالی متوجه شود که ادامه آزمایشات موشکی‌اش تنها باعث افزایش انزوای دیپلماتیک این کشور و فشار اقتصادی خواهد شد که در نهایت به فروپاشی رژیم پیونگ یانگ منجر می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------