بان کی‌مون: در رویارویی با کره‌شمالی باید برای هر احتمالی حتی گزینه نظامی آماده باشیم



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,بان کی‌مون

بان کی‌مون، دبیرکل سابق سازمان ملل امروز (دوشنبه) اظهار کرد، جهان باید در تلاش برای منصرف کردن کره شمالی از پیگیری برنامه‌های موشکی و هسته‌ای‌اش همه احتمالات از جمله گزینه‌های نظامی را بپذیرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بان کی‌مون در سخنرانی خود در افتتاحیه اجلاسی در سئول موسوم به کنفرانس روسای ارتش‌های حوزه اقیانوسیه گفت: ما باید آمادگی رویارویی با هرگونه تبعات و احتمالی از جمله گزینه‌های نظامی را برای رسیدگی به این مشکل داشته باشیم در غیراین صورت کره شمالی هرچه بیشتر جسور می‌شود.

 

اینکه یک دبیرکل سابق سازمان ملل به طور علنی درباره گزینه‌های نظامی بالقوه علیه پیونگ یانگ صحبت کند یک امر کم سابقه است هرچند که پیش از وی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز گفته بود همه گزینه‌ها درقبال کره شمالی روی میز هستند.

 

بان کی‌مون ادامه داد: هیچ کس خواهان جنگ نیست اما ارتش تنها برای جنگ نیست بلکه برای صلح هم هست. با این حال متاسفانه در زمان‌های حیاتی و خطیر باید همه تدابیر لازم را اتخاذ کنیم.  

 

بان کی‌مون از کره شمالی خواست تا با کنار گذاشتن قابلیت‌های موشکی و هسته‌ای خود تبدیل به یک عضو مسئول جامعه بین‌الملل شود.

 

وی خاطر نشان کرد: هیچ کشوری در مسیر مخالفت با یک جامعه بین‌المللی متحد و متفق القول در تاریخ جهان نتوانسته زنده بماند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------