اردوغان: سازمان ملل به اصلاحات بنیادین نیاز دارد



  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل, اردوغان

رئیس جمهوری ترکیه در نیویورک گفت، سازمان ملل برای عملکرد بهتر و اطمینان از اینکه قادر است ماموریتش را در قبال صلح جهانی انجام دهد، به اصلاح بنیادین نیاز دارد.

 به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: با وجود فقدان‌های کلی که سازمان ملل دارد،‌ همچنان تنها چتر حمایتی جهانی است که مردم از سراسر جهان می‌توانند صدایشان را از طریق آن به گوش دیگران برسانند و به دنبال راه حل تنش‌ها در آن بود.

 

وی ادامه داد: ساختار شورای امنیت سازمان ملل که یکی از زیرمجموعه‌های بسیار مهم این سازمان است درست نیست و باعث شده تا یک نهاد بین‌المللی نتواند وظایف خود را بعنوان ضامن صلح جهانی به خوبی ایفا کند.

 

شورای امنیت سازمان ملل دارای ۱۵ عضو است که پنج عضو آن دائمی هستند و تنها استفاده یکی از اعضای دائم از حق وتوی خود کافی است تا قطعنامه‌ای رد شود.

 

رجب طیب اردوغان در ادامه صحبت‌هایش گفت: سازمان ملل باید اصلاح شود تا بتواند در جهان تغییر ایجاد کند. امروز ایجاد اصلاحات در این سازمان در دستور کار قرار دارد. جهان بیش از پنج کشور دارد و تنها یک کشور نباید درباره شورای امنیت یا قطعنامه ها و سایر اقدامات این نهاد بین المللی تصمیم گیری کند. این کشورها از حق وتوی خود برای حفاظت از منافع ملی خود استفاده می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------