آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

اردوغان در سخنرانی خود در سازمان ملل از زخمی عمیق بر پیکر خاورمیانه گفت



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , اردوغان

؛رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی خود در سازمان ملل با تمجید از مذاکرات آستانه، درگیری در سوریه را به منزله زخمی عمیق بر پیکر خاورمیانه توصیف کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از تلویزیون الجزیره، رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: درگیری ها در سوریه زخم های عمیقی را در منطقه ایجاد کرده است. از تلاش‌ها برای برقراری ثبات در سوریه حمایت می کنیم. از طریق دیدارهای آستانه توانستیم گفت و گوهای ژنو را دوباره فعال کنیم.

 

وی در این باره گفت: در کنار روسیه و ایران نشست های آستانه را با حضور همه طرف های درگیر در این کشور برگزار کرده ایم که هدف از آن ایجاد آتش بس دائمی و صلح در این کشور است.

 

اردوغان ادامه داد: ترکیه نمی‌توانست در قبال تراژدی وحشتناک سوریه بی‌تفاوت باشد. درگیری در سوریه زخم عمیقی در منطقه بر جای گذاشت. با نابودی سوریه، در کنار بی ثباتی و سرکوب، تروریسم مانند سرطان از مرزهای این کشور به بیرون رشد می کند.

 

رئیس جمهور ترکیه از دولت منطقه ای کردستان عراق خواست از همه پرسی در مورد جدایی اجتناب کند. رای به جدایی ممکن است درگیری‌های تازه ای را در منطقه ایجاد کند. ما باید به حفظ وحدت عراق کمک کنیم، از مقامات کردستان عراق می خواهم از تصمیم خود در برگزاری همه پرسی منصرف شوند.

 

همچنین رجب طیب اردوغان روز سه شنبه و در حاشیه هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با آنتونیو گوترش دیدار کرد. اردوغان در این دیدار 30 دقیقه ای با گوترش درباره تازه ترین تحولات منطقه غرب آسیا، بحران سوریه و اوضاع مسلمانان روهینگیا در میانمار گفتگو کرد.

 

وی با اشاره به بحران پناهجویان گفت ترکیه تا کنون ۳۰ میلیارد دلار هزینه کرده حال آنکه به قدر کافی از حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا برخوردار نبوده است.

 

رئیس جمهوری ترکیه افزایش شمار اعضای شورای امنیت به ۲۰ عضو را خواستار شد و برای هر یک از آنها دوره ای ۲.۵ ساله را پیشنهاد کرد.

 

وی اصلاح سازمان ملل را با توجه به تغییراتی که جهان بعد از جنگ جهانی دوم به خود دیده است، امری ضروری خواند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------