ترامپ در دیدار با امیر قطر: مناقشه دوحه و اعراب خیلی زود حل می‌شود



امیر قطر در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل با رئیس‌جمهور آمریکا در نیویورک دیدار کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در آغاز دیدارش با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر گفت: این افتخار بزرگی برای من است که با امیر قطر دیدار کنم. ما اکنون برای حل مشکل در خاورمیانه تلاش می‌کنیم و من معتقدم که به زودی می‌توانیم آن را حل کنیم. این مشکل خیلی سریع حل می‌شود.

 

وی در پاسخ به سوالی گفت: هرگز به عربستانی‌ها درباره تحرک نظامی علیه قطر هشدار نداده است.

 

این در حالی است که سایت بلومبرگ گزارش داد، دونالد ترامپ به عربستان و امارات در ابتدای بحران شورای همکاری خلیج فارس نسبت به اقدام نظامی علیه قطر هشدار داده بود.

  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل ,ترامپ امیر قطر

خبرنگار بلومبرگ در این باره به نقل از منابع مطلع از مداخله ترامپ در بحران قطر خبر داده و گفته است، عربستان و امارات راه‌های براندازی نظام کنونی قطر را بررسی کرده بودند.

 

به گفته این منابع، ترامپ به مقامات سعودی و اماراتی گفته‌ بود، هرگونه اقدام نظامی موجب تنش در خاورمیانه می‌شود.

 

ترامپ افزود: ما همچنین درباره مسائل دیگری صحبت می‌کنیم. ما طی این مدت کوتاه و از زمان دیدارمان در عربستان روابط خوبی با هم داشته‌ایم. نشستی فوق‌العاده و بسیار مهم و تاریخی بود.

 

امیر قطر نیز گفت: روابط میان آمریکا و قطر روابط بسیار مستحکم و تاریخی است. همانطور که گفته شد نشست ریاض بسیار مهم بود و ما توافقنامه همکاری را امضا کردیم.

 

وی درباره بحران با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گفت: ما دیر زمانی است گفته‌ایم که با مذاکره موافقیم و همچنان این موضع ما خواهد بود. ما مشکلاتی با همسایگانمان داریم و من اطمینان دارم که به زودی می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.

 

امیر قطر همچنین با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نیویورک دیدار کرد. دو طرف درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله فلسطین، سوریه، یمن و بحران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گفت‌وگو کردند.

  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل ,ترامپ امیر قطر

دراین دیدار همچنین روابط همکاری بین قطر و سازمان ملل و راه‌های توسعه آن از جلمه مسائل درج شده در دستورکار نشست‌های کنونی مجمع عمومی سازمان ملل مورد بررسی قرار گرفت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------