آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

ضرب الاجل 3 روزه بارزانی به بغداد: پیشنهاد جایگزین بدهید تا همه پرسی برگزار نکنیم



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل ,بارزانی

مسعود بارزانی تا کنون در برابر این هشدارها و فشارها مقاومت کرده است و پیشنهاد دیروز او به دولت بغداد نخستین گام در عقب نشینی از موضع قبلی او محسوب می شود.

مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق در واکنش به افزایش مخالفت های جهانی با برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق، به دولت بغداد 3 روز فرصت داد تا طرحی جایگزین و عملی به منظور استقلال کردستان عراق ارایه دهد تا از برگزاری همه پرسی صرف نظر کند.

 

به گزارش عصر ایران بارزانی دیروز در یک گردهمایی در شهر سوران اربیل در سخنانی گفت همه پرسی استقلال کردستان عراق را تنها در صورتی لغو می کند که دولت بغداد ظرف 3 روز آینده " راه‌حل جایگزینی که در نهایت به استقلال کردستان عراق منجر شود" به دولت اقلیم کردستان عراق پیشنهاد دهد.

 

بارزانی گفت این طرح ارایه شده باید با تضمین ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا همراه باشد.

 

ضرب الاجل 3 روزه بارزانی به بغداد: پیشنهاد جایگزین بدهید تا همه پرسی برگزار نکنیم

 

همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق قرار است در 25 سپتامبر (3 مهر) برگزار شود.

 

دولت بغداد و بسیاری از قدرت های منطقه ای از جمله ترکیه و ایران به دولت اقلیم کردستان درباره تبعات برگزاری این همه پرسی غیر الزام آور هشدار داده اند.

 

ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه نیز به دولت اربیل درباره این همه پرسی هشدار داده و تاکید کرده اند برگزاری آن ممکن است پیچیدگی اوضاع امنیتی عراق و منطقه را بیشتر کند.

 

مسعود بارزانی 71 ساله تا کنون در برابر این هشدارها و فشارها مقاومت کرده است و پیشنهاد دیروز او به دولت بغداد نخستین گام در عقب نشینی از موضع قبلی او محسوب می شود.

 

با این حال بارزانی تاکید کرد بدون وجود یک طرح جایگزین تعویق همه پرسی به زمانی دیگر غیر ممکن خواهد بود.

 

دو  روز پیش "فلاح مصطفی" رئیس اداره امور خارجه اقلیم کردستان عراق اعلام کرده بود که فرانسه و ترکیه و سازمان ملل در حال کار روی یک طرح پیشنهادی جایگزین همه پرسی هستند که دولت اقلیم کردستان عراق را متقاعد کند رای‌گیری را  به تعویق اندازد. 

 

حیدر عبادی نخست وزیر عراق هشدار داده در صورت بروز خشونت به هنگام برگزاری  همه پرسی اقلیم کردستان، دولت بغداد در این منطقه دخالت نظامی خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------