کره‌شمالی به دنبال آزمایش بمب هیدروژنی در اقیانوس آرام/ اون: ترامپ دیوانه را با آتش رام می‌کنیم



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,وزیر خارجه کره شمالی

کره شمالی امروز جمعه اعلام کرد، احتمالا بعد از هشدارهای اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر نابود کردن این کشور، دست به آزمایش یک بمب هیدروژنی در اقیانوس آرام بزند و در عین حال کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت "ترامپ دیوانه" تاوان سنگینی برای تهدیدهایش خواهد پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اولین پیام مستقیم از جانب یک رهبر کره شمالی به رئیس جمهور آمریکا محسوب می‌شود.

 

ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره شمالی (تصویر خبر) که برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته است، گفت، کشورش در حال بررسی آزمایش یک بمب هیدروژنی در ابعادی بی سابقه در اقیانوس آرام است.

 

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نوشت، ری یونگ هو، در گفت و گو با خبرنگاران در نیویورک اظهار کرد که با این حال از تفکرات دقیق کیم جونگ اون مطلع نیست.

 

ژاپن به عنوان تنها کشور جهان که هدف حمله هسته‌ای قرار گرفته، این تهدید کره شمالی را "کاملا غیرقابل قبول" خواند.

 

ترامپ چند روز پیش در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل وعده داد اگر کره شمالی، آمریکا و همپیمانانش را تهدید کند، آن را کاملا نابود خواهد کرد.

 

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اظهار داشت، کره شمالی قصد دارد "سرسختانه‌ترین اقدام متقابل در تاریخ" را علیه آمریکا در پیش بگیرد و حرفهای ترامپ نشان داد، برنامه هسته‌ای این کشور "مسیر درست" است.

 

در بیانیه کیم جونگ اون که از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد در اشاره به ترامپ آمده است: من مطمئنا و قطعا با قدرت آتش این خرفت دیوانه را رام خواهم کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------