بازجویی از داعشی‌ها به شیوه «شمر»/ تصاویر



  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,داعش

اعضای گروه تروریستی داعش که با جنایات و شکنجه‌های عجیب شناخته می‌شوند حالا زیر دست شیخ «صباح»، رئیس عشیره سنی «شمر» گیر افتاده‌اند. 

شیخ «صباح» را همه در «تکریت» می شناسند، کسی که علی رغم سنی بودنش پرچم مبارزه با «داعش» را برافراشت و رشادت هایش مشوق جوانان و مردان شهر برای پیوستن به وی در این راه بود، به همین دلیل خیلی زود، به فرمانده میدانی مقاومت مردمی تکریت در برابر داعش تبدیل شد.

 

شیخ صباح در واقع رئیس عشیره «شمر»، یکی از بزرگ ترین عشایر اهل سنت عراق بود که استان «صلاح الدین» در مرکز عراق محل اقامت این عشیره به شمار می آمد.

 

شیخ صباح درباره قیامش علیه داعش می گوید: «مبارزات من و گروهم که بیش از ۳۵۰ نفر از جوانان منطقه را شامل می شود،‌ پاسخ قاطع و محکم به رسانه های مغرض عربی و غربی است که همواره تلاش کرده اند، نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به «الحشد الشعبی» که با تکفیری های داعش در مبارزه هستند، را جنگ و نزاعی طایفه ای مذهبی بین اهل سنت و شیعیان جلوه دهند».

 

وی تاکید می کند که این مبارزه واقعا نبرد و جنگ است، اما مبارزه و جنگ اهل سنت و شیعیان در صفی واحد در برابر گروه های تروریستی تکفیری در هر قالب و پوششی و در هر نقطه از خاک عراق که باشند.

  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,داعش

شیخ صباح که از جمله علمای اهل سنت عراق شمرده می شود، درباره نیروهایی که فرماندهی آنها را برعهده دارد، چنین می گوید: «نیروها آموزش های نظامی ساده ای دیده اند و با همان آموزش ها به مبارزه با داعش جهت آزادسازی مناطق تحت اشغال این گروه در شهر تکریت و مابقی مناطق استان صلاح الدین می روند».

 

نیروهای تحت فرماندهی شیخ صباح وابسته به نیروی بسیج مردمی عراق موسوم به «الحشد الشعبی» هستند. او همواره نشست های رایزنی و هماهنگی با شیوخ عشایر اهل سنت عراق برگزاری می کند و طی این نشست ها به تبیین و توضیح توطئه هایی می پردازد که عراق و به خصوص اهل سنت این کشور را تهدید می کند.

  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,داعش

بخش مهمی از سخنرانی های وی در میان عشایر اهل سنت عراق به تبیین خطر جنگ روانی و رسانه ای اختصاص دارد که رسانه های مغرض منطقه و جهان غرب علیه اهل سنت عراق به راه انداخته و تلاش دارند، ضمن معرفی خود به عنوان حامیان آنها، به فتنه های طایفه ای و مذهبی بین شیعیان و اهل سنت عراق دامن بزنند.

 

شیخ صباح هم اکنون مسئولیت بازجویی از عناصر تکفیری داعش که به اسارت نیروهای الحشد الشعبی در می آیند، را نیز بر عهده دارد. بخش اصلی بازجویی های وی از عناصر داعش بر این امر متمرکز است تا درک درست و روشنی از دلایل و انگیزه های پیوستن این افراد به گروه داعش به دست آورد.

 

وی در این باره می گوید: «طی این چند سالی که از این افراد بازجویی کردم، یک نقطه مشترک در میان تمام آنها به چشم می خورد، اینکه تمام آنها فریب تبلیغات رسانه ای و جنگ روانی را خورده اند که از سوی دشمنان عراق چه در منطقه و چه در غرب به راه انداخته شده است».

 

شیخ صباح می افزاید: «متاسفانه نفوذ این تبلیغات در میان برخی از عشایر اهل سنت زمانی چنان عمیق و گسترده بود که بسیاری از آنها پذیرای مبارزات ما علیه داعش نبودند، اما با برملا شدن ماهیت واقعی این گروه نگاه بسیاری از آنها تغییر کرد، به گونه ای که بسیاری از جوانان این عشایر هم اکنون در صفوف الحشد الشعبی در حال مبارزه با داعش هستند.»

 

وی با رد تبلیغات و خبرهای منتشر شده در برخی از رسانه های عربی مبنی بر وجود اختلاف بین شیعیان و اهل سنت عراق ، تاکید می کند: «بسیاری از عشایر اهل سنت که توان ملحق شدن به صفوف الحشد الشعبی را نداشتند، در پشت جبهه از هیچ گونه کمک به این نیرو، از دادن خون به مجروحان عملیات ها گرفته تا تامین جا و غذای رزمندگان دریغ و کوتاهی نمی کنند، موضوعی که رسانه های مغرض منطقه و غربی همواره از بازتاب آنها دریغ کرده اند.»

 

 اخبار  بین الملل  -  باشگاه خبرنگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------