ادعای مقامات آمریکا درباره حمله هکرهای روسی به ۲۱ ایالت در جریان انتخابات ریاست جمهوری



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , آمریکا

مقامات آمریکا مدعی شدند که سال گذشته میلادی دولت روسیه تلاش کرده سیستم‌های رای‌گیری را در برخی ایالت‌ها در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ مورد حمله سایبری قرار دهد اما برخی از مقامات آمریکایی اعلام کردند که رای‌ها تغییر نیافته است.  

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، اداره امنیت داخلی آمریکا به مقامات این کشور اعلام کرده که هکرهای روسی در ۲۱ ایالت تلاش کرده‌اند وارد سیستم‌های انتخاباتی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا شوند اما آنها در تغییر آراء ناکام مانده‌اند.

 

مقامات این اداره اعلام کردند: هکرهای روسی تنها توانستند در بسیاری از این ایالت‌ها در روند مقدماتی انتخابات دخالت کرده که در آن تنها سیستم‌های الکترال کمتری دخیل بودند.

 

در همین راستا مسئول کمیسیون انتخابات ویسکانسین اعلام کرد، پیشتر ایالت وی یکی از ایالت‌های مطرح شده در اداره امنیت داخلی آمریکا بود اما مقامات اعلام کردند که دولت روسیه در ورود به شبکه این ایالت برای دسترسی به اطلاعات ثبت نام رای دهندگان ناکام مانده‌ است.

 

همچنین یکی از مسئولان محلی ایالت کلورادو اعلام کرد که اداره امنیت داخلی آمریکا به وی اعلام کرده هکرهای روسی تنها سیستم الکترال این ایالت را اسکن کرده‌اند.

 

ایالت‌های آلاباما، مینه‌سوتا، اوهایو، واشنگتن و کانکتیکات از جمله ایالت‌هایی هستند که تایید شده است مورد حمله سایبری قرار گرفته است اما مقامات آمریکایی این مساله را نیز تایید کردند که هکرها نتوانستند هیچگونه تغییری انجام دهند.

 

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که ایالت‌های آریزونا، کالیفرنیا، کانکتیکات، فلوریدا، آیوا، مریلند، شمال داکوتا، اورگان،‌ پنسیلوانیا، ‌تگزاس و چند ایالت دیگر توسط امنیت داخلی آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است.

 

همچنین یکی از مسئولان ارشد کالیفرنیا از اداره امنیت داخلی آمریکا انتقاد کرد که چرا این اداره زودتر ایالت‌ها را درباره حملات سایبری مطلع نکرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------