چین تحریم‌های جدید سازمان ملل علیه کره‌شمالی را به اجرا می‌گذارد



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,چین و کره شمالی

چین امروز (شنبه) اعلام کرد، مطابق با تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی به دلیل برنامه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور حمایت‌هایش از پیونگ یانگ را هرچه بیشتر کاهش داده و در همین راستا محدودیت بیشتری برای تامین انرژی کره شمالی اعمال کرده و خرید منسوجات این کشور را متوقف می‌کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: از اول ژانویه آینده صادرات نفت پالایش شده به کره شمالی محدود به دو میلیون بشکه در سال خواهد شد و فروش گاز طبیعی مایع نیز فوراً ممنوع خواهد شد.

 

کره شمالی برای عمده نفت و گاز مصرفی خود متکی به چین است اما برآوردها نشان می‌دهند که مصرف کره شمالی نسبتاً پایین است و هنوز مشخص نیست که این محدودیت‌های جدید پکن چطور بر کره شمالی تاثیر خواهد گذاشت.

 

با این حال محدودیت‌هایی که چین امروز اعلام کرد شامل نفت خام که بزرگترین سهم صادرات انرژی به کره شمالی را به خود اختصاص می‌دهد، نمی‌شود.

 

وزارت بازرگانی چین همچنین اعلام کرد این کشور در عین حال واردات منسوجات کره شمالی را نیز ممنوع خواهد کرد.

 

منسوجات گمان برده می‌شود بزرگترین منبع درآمد خارجی کره شمالی بعد از چندین دور تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور که براساس آنها چین خرید ذغال سنگ، سنگ آهن، شیلات و دیگر کالاها را از این کشور ممنوع کرد، محسوب می‌شود.

 

چین عامل حدود ۹۰ درصد تجارت کره شمالی است و همکاری این کشور برای تلاش‌های مربوط به مقابله با برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی اهمیت زیادی دارد.

 

رهبران چین اگرچه سال‌های متوالی به نوعی از کره شمالی محافظت دیپلماتیک کرده‌اند اما در دوران رهبری کیم جونگ اون هرچه بیشتر نارضایتی خود را از دولت این کشور اعلام کردند.

 

آنها از جدیدترین تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی حمایت کردند اما نمی‌خواهند پیونگ یانگ را بیش از حد تحت فشار قرار دهند چراکه نگران هستند حکومت این کشور سقوط کند.

 

در تاریخ ۱۱ سپتامبر شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آراء محدودیت‌هایی را برای تامین سوخت کره شمالی و همچنین ممنوع کردن واردات منسوجات این کشور اعمال کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------