آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ماکرون: انگلیس باید درباره روند بریگزیت شفاف‌سازی کند



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,ماکرون

در پی اظهارات اخیر ترزا می در فلورانس درباره روند بریگزیت، رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد، ادامه روند مذاکرات بریگزیت امکانپذیر نیست مگر اینکه انگلیس درباره سه مساله شفاف‌سازی کند و پاسخ صریحی در این باره بدهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ترزا می، نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی در فلورانس پیشنهاد داد که پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا، یک دوره دو ساله گذار در نظر گرفته شود تا فرصت بیشتری برای تنظیم روابط جدید وجود داشته باشد و صاحبان کسب و کار بتوانند بدون عجله خود را با شرایط پس از خروج وفق دهند.

 

وی افزود که در این دوره دو ساله، دسترسی بریتانیا به بازار اروپا به شکل فعلی باقی بماند و در مقابل بریتانیا هم "سهم منصفانه‌ای" از بودجه اتحادیه را تقبل کند.

 

او تاکید کرد، اگر دو طرف با اعتماد و حسن نیت گفت‌وگو کنند، بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا نزدیکترین دوست و همکار این اتحادیه خواهد بود.

 

پس از این اظهارات، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که پیش از اینکه روند بریگزیت ادامه یابد، سه مساله حقوق سکونت شهروندان اتحادیه اروپا در انگلیس، شرایط مالی برای خروج از اتحادیه اروپا و مساله ایرلند نیاز به شفاف سازی و صراحت بیشتر دارند.

 

وی ادامه داد: روند بریگزیت از سوی ترزا می نخست وزیر انگلیس بیان شد اما نیاز به روشن سازی بیشتر درباره این مسایل کلیدی وجود دارد.

 

او افزود: سیگنال‌های ارسال شده از نخست وزیر انگلیس نشان‌دهنده وجود خواست و اراده است.

 

همچنین میشل بارنیه، مسؤول مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا پیشنهاد خانم می را "سازنده" توصیف کرده است.

 

بارنیه گفت، اروپا پیشنهاد نخست‌وزیر بریتانیا را در نظر می‌گیرد و تاثیرات آن را بررسی خواهد کرد.

 

هدف از سخنرانی می در شهر فلورانس ایتالیا، تلاش برای خروج از بن‌بستی است که در مذاکرات بریتانیا و اتحادیه اروپا به وجود آمده است.

 

پیشنهاد می شامل پرداخت مبلغی حدود ۲۰ میلیارد یورو (۱۸۰ میلیارد پوند) به اتحادیه اروپا ظرف دو سال بوده و او خواهان توافق سریع بر سر این دوره گذار دو ساله شده است.

 

می در سخنرانی امروز خود گفت که بریتانیا آمادگی دارد مشارکت خود را در پروژه‌های علمی و امنیتی که به نفع دو طرف است، ادامه دهد.

 

او همچنین موضع کشورش را یادآوری کرد که حاضر است حقوق فعلی شهروندان اتحادیه اروپا را که در بریتانیا زندگی می‌کنند تضمین کند، به شرطی که همین حقوق برای بریتانیایی‌های ساکن کشورهای اتحادیه اروپا در نظر گرفته شود.

 

انگلیس قرار است در ماه مارس سال ۲۰۱۹ رسما از اتحادیه اروپا خارج شود، مگر اینکه دو طرف بر سر تمدید این مهلت به توافق برسند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------