جنجال در برزیل پس از سخنان یک ژنرال درباره احتمال دخالت در بحران فساد



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,بحران فساد

اظهارات یک ژنرال برزیلی مبنی بر توانایی ارتش برای مداخله در بحران فساد در این کشور آمریکای لاتین، در جامعه‌ای که با دو دهه حکومت دیکتاتوری روبرو بوده، تنش‌هایی ایجاد کرده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از سخنان یک فرمانده ارشد ارتش برزیل درباره احتمال دخالت ارتش برای پایان دادن به پرونده فساد، ادواردو ویلاس بوئس، فرمانده کل ارتش برزیل مجددا بر "تعهد ارتش برای تحکیم دموکراسی" تاکید کرد.

 

با این حال فقدان اقدام تنبیهی علیه ژنرال آنتونیو همیلتون مورائو، از مقام‌های تابع او موجب شگفتی شده است. مورائو از ژنرال‌های سرشناس است که هفته گذشته گفته بود: یا نهادهای غیر نظامی این مشکل سیاسی را از طریق قوه قضاییه و یا عزل تمام کسانی که در اقدامات غیرقانونی نقش داشتند، حل می‌کنند و یا ما مجبور می‌شویم آن را تحمیل کنیم.

 

او در اظهاراتی که به صورت آنلاین منتشر شد، گفت: آنها مجبورند که به دنبال راه حل بگردند. اگر آنها موفق نشوند، زمان آن فرا می‌رسد که ما راه‌حلی را تحمیل کنیم."

 

این ژنرال ارتش برزیل تاکید داشت که او "طرز تفکر ارتش" را بیان می‌کند.

 

با این حال ویلاس بوئس با رد این ایده گفت که او تنها کسی است که از جانب ارتش حرف می‌زند. اما او درباره تبعات احتمالی حرف‌های این ژنرال و اقدامات‌ تنبیهی علیه او حرفی نزد و گفت به وزیر دفاع اطلاع داده است.  

 

یک سخنگوی ارتش برزیل نیز گفته است که تدابیری "داخلی" اتخاذ شده است و از نظر ویلاس بوئس این مساله مختومه است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------