اولین نشست احزاب آلمانی بعد از انتخابات/ خروج رهبر حزب راست افراطی از کمیته پارلمانی این حزب



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , نشست احزاب آلمانی

گروه‌های پارلمانی احزاب آلمان، اولین نشست خود بعد از انتخابات اخیر را برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حال حاضر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در تشکیل دولت ائتلافی جدید با چالش بیشتری روبرو است. با این حال محتمل‌ترین گزینه برای دولت ائتلافی، ائتلاف حزب مرکل با حزب دموکرات‌های آزاد طرفدار تجارت و سبزها است.

 

در همین راستا مرکل اعلام کرد، وی می‌خواهد با آنها و همچنین سوسیال دموکرات‌ها، حزب ائتلافی دولت پیشین دیدار کند.

 

همچنین امروز مرکل با نمایندگان حزب راست افراطی AfD که برای اولین بار وارد پارلمان آلمان شده است، نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

 

خروج رهبر حزب AFD از کمیته پارلمانی بوندستاگ

 

در این میان تنها پس از گذشت ساعاتی از ورود حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان به پارلمان برای اولین بار ، رهبر این حزب اعلام کرد که وی در میان نمایندگان پارلمان این حزب نخواهد بود.

 

فراوکه پتری پس از اعلام اینکه در میان نمایندگان این حزب در بوندستاگ آلمان حضور ندارد ، کنفرانس خبری را ترک کرد.

 

خروج یکی از چهره های شاخص حزب راست افراطی گمانه زنی‌ها بر تشدید اختلافات درونی میان اعضای این حزب را به واقعیت نزدیک‌تر کرده است.

 

انتظار می‌رفت که بعد از راه یافتن حزب دست‌راستی آلترناتیو برای آلمان به بوندستاگ، فراوکه پتری شامل نمایندگان آن در برلین باشد. اما این سیاستمدار ۴۲ ساله در برلین اعلام کرد که او شامل فراکسیون ۹۴ عضوی حزب‌اش در پارلمان نخواهد بود.

 

پتری روز یکشنبه توضیح داد که هدفش در پارلمان فدرال این است که مقدمات تغییر حکومت را تا انتخابات ۲۰۲۱ بچیند. پیتری آن وقت در مورد نقش‌اش در جناح آینده حزبی چیزی نگفته بود. او به این سوال که آیا با یک مقام به عنوان معاون رئیس پارلمان آلمان راضی خواهد بود، جواب داده بود که نقطه مرکزی برای او محتوا است، نه "نمایندگی صرف".

 

این اقدام پتری در واقع نتیجه منازعه رو به افزایش درون حزبی بر سر رهبری با دو نامزد اصلی دیگر الیس وایدل و الکساندر گاولند است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------