استقبال موشکی از وزیر دفاع آمریکا و دبیرکل ناتو در کابل!



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل ,وزیر دفاع آمریکا و دبیرکل ناتو

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، وزیر دفاع آمریکا به همراه ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به شهر کابل پایتخت افغانستان سفر کردند. این در حالی است که گفته شده بعد از ورود وزیر دفاع آمریکا به کابل یک موشک به فرودگاه این شهر اصابت کرده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بعد از ورود جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به کابل یک موشک به فرودگاه پایتخت افغانستان اصابت کرد. جزئیات زیادی از این خبر هنوز منتشر نشده است.

 

این سفر چند هفته بعد از اعلام راهبرد جدید دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای اعزام تعداد هرچه بیشتری از نظامیان به افغانستان انجام می‌شود.

 

جیمز ماتیس تبدیل به اولین عضو کابینه ترامپ شده که از زمان اعلام راهبرد این دولت به منظور تداوم حضور نظامی آمریکا در افغانستان به این کشور سفر کرده است.

 

این سفر که به صورت اعلام نشده انجام شد در حالی صورت گرفته که نیروهای امنیتی افغان همچنان برای شکست دادن شبه‌نظامیان طالبان تلاش می‌کنند.

 

شبه‌نظامیان طالبان وعده داده‌اند که افغانستان را تبدیل به گورستان نیروهای خارجی خواهند کرد و به حملات خود همزمان با کنترل بخش‌های وسیعی از افغانستان افزوده‌اند.

 

ژنرال‌های آمریکایی برای مدت چندین ماه است که وضعیت جنگ افغانستان را به رغم سالیان متوالی حمایت از شرکای افغان و تداوم کمک‌های ائتلاف ناتو یک "بن‌بست" توصیف کرده‌اند.

 

ماه آینده میلادی جنگ افغانستان 16 ساله خواهد شد و تبدیل به طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا می‌شود.

 

ینس استولتنبرگ نیز اعلام کرده ناتو و هم‌پیمانانش تعداد نظامیان در افغانستان را افزایش خواهند داد تا به دولت برای جنگ با طالبان کمک کنند اما صحبتی از بازگشت به نقش رزمی مطرح نشده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------