آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

کره شمالی خواستار برقراری ساختار صلح شد



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کره شمالی

کره شمالی بار دیگر تاکید کرد که برای پایان دادن به بحران در شبه جزیره کره باید برنامه های نظامی کنار گذاشته شده و رژیم دائمی صلح برقرار شود. 

به گزارش  ایرنا ،پیونگ یانگ اعلام کرده است که یک دهه قبل توافقی در این زمینه با کره جنوبی حاصل شد اما طرفین هنوز در این باره دستاوردی نداشته اند.

 

کره شمالی تصریح کرده است که حل مساله در شرایطی امکان پذیر است که ساختار نظامی موجود که سب تشدید تنش ها شده از بین برود.

 

خبرگزاری کره شمالی به توافق یک دهه قبل در سال 2007 میان رهبران دو کشور اشاره کردو آورده است : روابط شمال و جنوب اکنون کاملا قطع شده و تنش های نظامی در منطقه به شکلی نگران کننده افزایش یافته است.

 

بر اساس این گزارش،پیونگ یانگ ادامه داد که اگر قرار باشد که همه در صلح زندگی کنند باید ساختار جنگی و نظامی موجود و تلاش برای برتری طلبی در این منطقه پایان یافته و ساختار دائمی صلح شکل گیرد.

 

تارنمای چاینا ارگ در این باره نوشت: دو کره اکنون در یکی از بدترین شرایط و بحرانی ترین وضعیت در طول تاریخ روابط خود قرار دارند و مسائل مختلفی سبب اختلاف آنها شده است.

 

عاری سازی منطقه از تسلیحات هسته ای هدف اصلی است اما بنا به این گزارش توسعه برنامه تسلیحاتی اتمی کره شمالی سبب شده است تا تنش ها برطرف نشود.

 

از سوی دیگر کره شمالی افزوده است که اگر آمریکا به راهبردهای خصمانه اش علیه این کشور پایان دهد و به دنبال صلح دائمی باشد ، مسائل قابل برطرف خواهد بود.

 

در پی درخواست کره شمالی برای صلح دائمی ، چین از آمریکا خواست تا عملا برای بازگشت پیونگ یانگ به مذاکرات گام بردارد و انتقادهای غیرسازنده از پکن را در این ارتباط متوقف کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------