بحران موجودیت، گریبانگیر وزارت اتحاد دو کره



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل , دو کره

وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره‌جنوبی هر روزه مقاماتی را به روستای مرزی پانمونجوم می‌فرستد تا در ساعت ۹ و ۱۶ به وقت محلی با کره شمالی تماس بگیرند اما در حال حاضر بیش از ۱۸ ماه است که کره شمالی به این تماس‌ها پاسخ نداده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، همزمان با اینکه کره شمالی تهدیدات و آزمایشات تسلیحات اتمی خود را افزایش می‌دهد، وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی که مسئول بهبود روابط با پیونگ یانگ و نهایتا اتحاد مجدد صلح آمیز دو کره است با یک بحران وجودیت مواجه شده است.

 

وزارت اتحاد مجدد دو کره تا چند وقت اخیر یکی از قدرتمندترین وزارتخانه‌های سئول بود. این وزارتخانه در برقراری دو نشست تاریخی بین رهبران دو کره و برگزاری پروژه‌های اقتصادی مشترک در دهه ۲۰۰۰ نقش کلیدی ایفا کرد.

 

اما به دنبال یک دهه حکومت محافظه کاران تندرو در کره‌ جنوبی و توسعه سریع برنامه‌های موشکی و تسلیحات اتمی کره شمالی، وزارت اتحاد مجدد دو کره قدرت خود را از دست داده است.

 

مساله اتمی کره شمالی به موضوعی فراتر از یک مساله مربوط به شبه جزیره کره تبدیل شده است. جهان با افزایش تحریم‌ها و فشارهای نظامی بر پیونگ یانگ به این آزمایشات اتمی و تهدیدات کره شمالی واکنش نشان داده است.

 

در کره‌ جنوبی در حال حاضر مهمترین تصمیمات درخصوص کره شمالی از جانب دفتر ریاست جمهوری و وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع اتخاذ می‌شود و وزارت اتحاد مجدد دو کره در حال حاضر تنها مسئول انتشار محکومیت‌های برنامه‌ها و آزمایشات تسلیحاتی پیونگ یانگ است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------